• Anonym (AnneNy)

Hur skulle ni reagera?

Snabb fråga för jag hinner inte skriva så långt (vet inte ens om detta är rätt forum) men hur skulle ni reagera om er make/maka skrev sms med några av det motsatta könet på natten? Alltså när er make/maka varit ute och festat utan er och aldrig nämnt personerna ifråga, inte heller nämnt dagen efter att de t ex mötte/ville möta upp de här personerna i fråga utan bara varit helt tyst om det. Och att meddelandena innehåll ?vad gör du? till ?vad gör du ikväll, vart är du, jag ville festa? etc. Om det inte är vänner till er make/maka? Utan personer som du aldrig har hört talas om?

• Svar på tråden Hur skulle ni reagera?
  • Mnca123

Oj, jag skulle bli jätteorolig? Och ta upp det på en gång? Så gör man verkligen inte. Även om det är vänner, inte ens då skriver man väl till dem mitt i natten och frågar vad de gör? Och om det är vänner, borde inte du då 1. Veta om vilka dessa personer är 2. Ha hört om det dagen efter? Man berättar väl precis som om det hade gällt vilken vän som helst ?jo jag och x var ute igår sen försökte vi träffa upp y men hon var hemma och sov? etc

Nä AnneNy, stå på dig! Så otroligt illa beteende!

• Mnca123

Oj, jag skulle bli jätteorolig? Och ta upp det på en gång? Så gör man verkligen inte. Även om det är vänner, inte ens då skriver man väl till dem mitt i natten och frågar vad de gör? Och om det är vänner, borde inte du då 1. Veta om vilka dessa personer är 2. Ha hört om det dagen efter? Man berättar väl precis som om det hade gällt vilken vän som helst ?jo jag och x var ute igår sen försökte vi träffa upp y men hon var hemma och sov? etc

Nä AnneNy, stå på dig! Så otroligt illa beteende!

• Mnca123
    Långbenopluto skrev 2020-01-22 18:37:23 följande:

Jag hade ställt till med ett världskrig hemma!

Jag håller med. Det är som sagt verkligen inte okej! Hur kan man göra så mot någon man älskar? Konfrontera din make/maka och om hen förminskar och skyller ifrån sig så säger du att om det nu är en sån liten grej, varför i helvete har hen undanhållit detta för dig!
  • Anonym (Prins Andrews snopp.)

Ah, han/hon är fyllekåt och vill ha bekräftelse (minst) vid sidan av. Av det lilla du skriver verkar det som personen vill mer än bara träffa den för dig okända personen. Hade påbörjat en egen liten undersökning och tagit reda på så mycket som möjligt om vilka bekantskapena är. Gör inte det du först tänker på. Drabbas inte av panik.

• Mnca123
    Anonym (Prins Andrews snopp.) skrev 2020-01-22 18:47:43 följande:

Ah, han/hon är fyllekåt och vill ha bekräftelse (minst) vid sidan av. Av det lilla du skriver verkar det som personen vill mer än bara träffa den för dig okända personen. Hade påbörjat en egen liten undersökning och tagit reda på så mycket som möjligt om vilka bekantskapena är. Gör inte det du först tänker på. Drabbas inte av panik.

Hur ska hon kunna göra en undersökning? Nä, jag hade ställt min make mot väggen direkt!
Svar på tråden Hur skulle ni reagera?