• Bärnstenen

    Är planerat gravid-vill göra abort!

    Jag är gravid med min sambo. Jag i vecka 6 plus 2 dagar, räknat från senaste mensens första dag,17 december.

    Min sambo vill behålla men det vill inte jag.

    Jag sa att jag ville ha barn innan jag blev gravid, precis som han också ville. Men nu när jag är gravid känner jag avsky och vill göra abort, jag hatar barn och har inget intresse av att skaffa barn, inte nu, kanske inte alls någonsin faktiskt.

    Jag var gravid med min sambo i juli och valde abort i augusti då det inte kändes rätt eller bra. Ångrade mig sedan ångrade jag mig inte osv.

    Är jag psykiskt störd ? eftersom att jag nu vill göra en abort igen?

    Jag känner noll anknytning och tycker det är hemskt att vara hormonell, i vanliga fall när jag inte är gravid så innebär pms att mitt liv förstörs totalt VARJE månad. 

    Jag känner mer hat till att vara gravid. Varför ska JAG offra mig och mitt mående för att kunna ge ett barn till min sambo? jag vill inte. Jag vill göra ABORT 

    MEN SÅ IBLAND i ca 10 min så vänder allt och jag VILL VARA gravid och VILL ha ETT BARN och känner lycka över smärtan i magen och brösten ( känner MYCKET kroppsligt och psykiskt. Men känner ingen anknytning till själva barnet även dessa stunder. Ibland fantiserar jag om att föda barnet utan att behöva se det, lämna bort den direkt,

    Jag är en extremt otrygg person med extremd dålig självkänsla, som en 14 åring, rädd för ALLT, kan inte ta mig ut till affären ibland utan att först springa runt i lägenheten i 4 timmar innan jag vågar tvinga mig ut.. men jag är också labil så ibland svänger det till en självsäker kvinna

    Min fråga är, hur kan jag underlätta för min partner att jag måste svika honom med en abort för ANDRA GÅNGEN?

    Jag har sagt till honom att jag inte litar på honom, han är jätteledsen.

    (kURATOR grån gyn ringer imorgon)

  • Svar på tråden Är planerat gravid-vill göra abort!
  • Anonym (Ta tag)

    Ta tag i hälsan nu! Visa respekt för foster och sambo!

  • Sasu

    Kontakta MVC och be om att få prata med en psykolog. låter ju som att hormonerna gör att du inte vill vara gravid, då kan du behöva kontinuerlig stöttning under hela graviditeten eller tills hormonerna har planat ut lite.

  • Anonym (Mamma)

    Det finns många som inte knyter an till barnet förrän det är fött.

    Du har gått 6 veckor och du har bara ett litet embryo ännu. Det finns ingenting att kunna knyta an till ännu.

    Det du beskriver att du vill känna dyker oftast inte upp förrän efter man fött sitt barn.

    Alla tycker inte att graviditet är underbart. Vi är många som hatade varenda sekund och ångrar allt genom hela graviditeten, men i samma sekund vi fick upp barnet på magen vid förlossningen så älskade vi det omedelbart.

    Jag tror du behöver veta att allt inte är rosenskimrande i en graviditet. Läs på om problematiska graviditeter och hur väldigt många kvinnor mår psykiskt när de är gravid.

Svar på tråden Är planerat gravid-vill göra abort!