• Anonym (Den nya makteliten är här!)

    De kriminella visar att de har makten över samhället här i Sverige!

    Alla dessa skottlossningar på öppen gata, sprängningar, våldtäkter, rån,  runt om i landet, bilbränder, det är den nya makteliten som visar sin styrka för oss alla medborgare. Tyvärr går dom inte att rösta bort, tror inte ens att dom går att få bort. Deras fäste är för starkt med de resurser våra folkvalda politiker har befogenhet över.
    Det sägs t ex i presskonferens när det varit några sprängningar, våldtäkter, rån eller vad det nu kan vara, att det verkar inte ha några samband med varandra. Det tycker jag är ändå värre, då är det flera kriminella oberoende av varandra som begår allvarliga brott. Det är inte lugnande för mig att höra iallafall.

    Och vilka fruktansvärda resurser av sjukvård, polis, räddningstjänst dessa nya kriminella maktmän slukar från oss andra. Fy faan . Det känns som om Sverige börjar likna ett luftslott av trygghet, när spricker den helt..?

  • Svar på tråden De kriminella visar att de har makten över samhället här i Sverige!
  • Anonym (Minst 10 år för sent att ta krafttag mot problemet)

    Sverige har blivit ett paradis för kriminella utlänningar då det bara ha varit att kliva över gränsen och bedriva klan- och släktbaserad kriminalitet som hotar samhällets alla funktioner.

    Det är bara att tacka våra kära politiker som gjort detta möjligt, det är deras politiska beslut (eller om vi ska kalla det brist på politiska beslut?) som ligger bakom samhällsutvecklingen.

    Snart är det en ny dag med nya brutala rån, bilbränder och kanske en ny bombning?

  • Maya84

    Tråden är väl lite halvtyst endast för att det enda man kan göra är att hålla med dig, att det som du skriver faktiskt händer.
    Vet faktist inte varför det skulle finnas en enda person som kan argumentera emot.

  • Anonym (Det är redan katastrof - Det växer bara alltmer)

    Såhär ligger det till enligt en f.d polis. Det är alltfler poliser som slutar jobbet på grund av dåligt lön. Om orsaken är någonting annat/mer vet jag inte. Men det är i alla fall en av anledningarna. Med andra ord saknar Sverige poliser, så man har då hittat på en system/stragegi att poliser skall patrullera på ett vis sätt för att ses som om de är mer än vad de egentligen är. Det finns inte många poliser i Sverige.

    Man har dessutom tänkt på att sänka kraven för att komma in inom polisarbete. Vilket jag tror och tolkar som om att det skulle betyda att olämpliga människor skulle ta det yrket. Det kommer inte ta lång tid tills man får höra i nyheterna att en polisman har gruppvåldtagit en kvinna i förhörrummet. Tyvärr, det kommer bli alltmer katastrof där det kommer ske att man kommer förmodligen börja bli rädd för de arbetsmänniskorna man tidigare känt sig trygg med. Man kommer inte lita på någon och de nya poliserna efter att kraven sänkt kommer förmodligen ta emot mytor/pengar för att bovarna skall släppas fria.

    Detta landet är enormt otryggt. Och det gör mig egentligen både ledsen och arg. Jag minns som liten hur vi sprang runt grannområden och man fann alltid trevliga nya vänner. Idag är det inte så, och det blir rejäla rädslor precis överallt. Både för barn och vuxna som har svårt att försvara sig på grund fysiken/kortväxtheten eller annat som gör att de blir chanslösa för andra.

    En annan sak när vi ändå pratar om katastrof. JAg tror att hela mänskligheten är över. Om man kollar nu, så är det fler stllen som inte fått snö och många städer har fortfarande en normal tempratur. Jag bor i en normalstor stad och jag gick ut för inte så länge sedan utan vantar, mössa och jacka. Jag frös inte. Det är normalvarmt. Visserligen är skönt väder MEN, det är läskigt över hur vi har förstört vår jordklot. Jag tror inte vi människor kommer leva länge till. Det kommer bli resursbrist, krig kommer bli överallt och slutligen kommer vi människor mörda varandra tills alla är döda.

  • Maya84
    Anonym (Det är redan katastrof - Det växer bara alltmer) skrev 2020-01-23 23:10:28 följande:

    Såhär ligger det till enligt en f.d polis. Det är alltfler poliser som slutar jobbet på grund av dåligt lön. Om orsaken är någonting annat/mer vet jag inte. Men det är i alla fall en av anledningarna. Med andra ord saknar Sverige poliser, så man har då hittat på en system/stragegi att poliser skall patrullera på ett vis sätt för att ses som om de är mer än vad de egentligen är. Det finns inte många poliser i Sverige.

    Man har dessutom tänkt på att sänka kraven för att komma in inom polisarbete. Vilket jag tror och tolkar som om att det skulle betyda att olämpliga människor skulle ta det yrket. Det kommer inte ta lång tid tills man får höra i nyheterna att en polisman har gruppvåldtagit en kvinna i förhörrummet. Tyvärr, det kommer bli alltmer katastrof där det kommer ske att man kommer förmodligen börja bli rädd för de arbetsmänniskorna man tidigare känt sig trygg med. Man kommer inte lita på någon och de nya poliserna efter att kraven sänkt kommer förmodligen ta emot mytor/pengar för att bovarna skall släppas fria.

    Detta landet är enormt otryggt. Och det gör mig egentligen både ledsen och arg. Jag minns som liten hur vi sprang runt grannområden och man fann alltid trevliga nya vänner. Idag är det inte så, och det blir rejäla rädslor precis överallt. Både för barn och vuxna som har svårt att försvara sig på grund fysiken/kortväxtheten eller annat som gör att de blir chanslösa för andra.

    En annan sak när vi ändå pratar om katastrof. JAg tror att hela mänskligheten är över. Om man kollar nu, så är det fler stllen som inte fått snö och många städer har fortfarande en normal tempratur. Jag bor i en normalstor stad och jag gick ut för inte så länge sedan utan vantar, mössa och jacka. Jag frös inte. Det är normalvarmt. Visserligen är skönt väder MEN, det är läskigt över hur vi har förstört vår jordklot. Jag tror inte vi människor kommer leva länge till. Det kommer bli resursbrist, krig kommer bli överallt och slutligen kommer vi människor mörda varandra tills alla är döda.


    Att Sveriges befolkning inklusive politiker består av ytterst konflikträdda människor som tar på skygglapparna och inte vågar diskuttera problemen som bara växer i rekordhög fart har säkerligen en del att göra med kaoset också
  • Anonym (Maybe)
    Anonym (Det är redan katastrof - Det växer bara alltmer) skrev 2020-01-23 23:10:28 följande:

    Det kommer inte ta lång tid tills man får höra i nyheterna att en polisman har gruppvåldtagit en kvinna i förhörrummet.


    Om det händer så förtjänar det verkligen att vara med på nyheterna.


    Det vill säga: Att en polisman lyckas gruppvåldta en kvinna i förhörsrummet.

    Skämt åsido så tycker jag att det är svårt att se att det skulle kunna bli så illa i Sverige. Det är nog inte så enkelt att sålla ut olämpliga, så det skulle likväl kunna förekomma allaredan.

  • Maya84
    Anonym (Maybe) skrev 2020-01-23 23:30:47 följande:

    Om det händer så förtjänar det verkligen att vara med på nyheterna.


    Det vill säga: Att en polisman lyckas gruppvåldta en kvinna i förhörsrummet.

    Skämt åsido så tycker jag att det är svårt att se att det skulle kunna bli så illa i Sverige. Det är nog inte så enkelt att sålla ut olämpliga, så det skulle likväl kunna förekomma allaredan.


    Att en polisman kommer våldta en kvinna i förhörsrummet är knappast det man borde känna otrygghet för, då det inte verkar vara risk för sådant alls.

    Det som är "illa" är väl att 316 bekräftade skjutningar varav 38 resulterade i dödsfall år 2019. Nästan hälften av alla unga kvinnor åldern 20 -24 väljer att t en annan väg eller ett annat färdsätt än att gå pga oron att utsättas för våld. En eskalerad brottslighet som gör att man tvingas anpassa sina liv efter detta. Så "illa" ser verkligheten idag ut.
  • Anonym (Det är redan katastrof - Det växer bara alltmer)
    Maya84 skrev 2020-01-23 23:23:34 följande:
    Att Sveriges befolkning inklusive politiker består av ytterst konflikträdda människor som tar på skygglapparna och inte vågar diskuttera problemen som bara växer i rekordhög fart har säkerligen en del att göra med kaoset också
    Javisst är det väl med politik att göra. Det är ju trots allt de som öppnat gränserna och de fortsätter med att diskutera om att ingenting är fel.
    Anonym (Maybe) skrev 2020-01-23 23:30:47 följande:

    Om det händer så förtjänar det verkligen att vara med på nyheterna.


    Det vill säga: Att en polisman lyckas gruppvåldta en kvinna i förhörsrummet.

    Skämt åsido så tycker jag att det är svårt att se att det skulle kunna bli så illa i Sverige. Det är nog inte så enkelt att sålla ut olämpliga, så det skulle likväl kunna förekomma allaredan.



    Förut sa man också att i Sverige kommer det aldrig bli krig. Men vi är just påväg emot det ju. Det sker ju sprängningar och explosioner hela tiden. Kan inte det räknas som en början av ett krig? Det är just vad det är. Ett krig och det händer allt oftare. Men vi bryter också ner jordklotet. Så allt är förstört väldigt snart. Klimatet kan vi göra någonting åt. Kan vi också rädda landet? Varför kan vi inte skicka iväg de som är födda i Sverige och bryter mot lagen? Varför kan man inte göra sådant? Invandrare kan man slänga ut. Men varför inte de med invandrar bakgrund som bryter mot lagen, varför kan vi inte slänga ut de?

    Det är trots allt en majrotet av människor med invandrar bakgrund som bryter mot lagen. Förut gömde man sådan statitik, men nu hade det väl kommit fram på något sätt? Sverige skulle med tiden bli lugnare. Dessutom behöver vi inte betala skatt för att de skall ha ett rum och mat på anstalten. Får de konsekvenser av att åka bort ifrån landet har de saker att tänka över. De kanske känner då av ångret på riktigt. Elelr så kanske de blir nöjda med att åka till det landet de har sina rötter ifrån. Varför behålla de människor med invandrar bakgrund som inte respekterar landets lagar, regler och människor? Jag är inte en rasist. Jag vill bara veta varför sådant inte kan ske? Det kostar väl mer att ha de kvar än att skicka ut de.
  • Maya84
    Anonym (Maybe) skrev 2020-01-23 23:30:47 följande:

    Om det händer så förtjänar det verkligen att vara med på nyheterna.


    Det vill säga: Att en polisman lyckas gruppvåldta en kvinna i förhörsrummet.

    Skämt åsido så tycker jag att det är svårt att se att det skulle kunna bli så illa i Sverige. Det är nog inte så enkelt att sålla ut olämpliga, så det skulle likväl kunna förekomma allaredan.


    Att en polisman kommer våldta en kvinna i förhörsrummet är knappast det man borde känna otrygghet för, då det inte verkar vara risk för sådant alls.

    Det som är "illa" är väl att 316 bekräftade skjutningar varav 38 resulterade i dödsfall år 2019. Nästan hälften av alla unga kvinnor åldern 20 -24 väljer att t en annan väg eller ett annat färdsätt än att gå pga oron att utsättas för våld. En eskalerad brottslighet som gör att man tvingas anpassa sina liv efter detta. Så "illa" ser verkligheten idag ut.
Svar på tråden De kriminella visar att de har makten över samhället här i Sverige!