• boandersson

    Bara en stor hinnsäck

    Gravid vecka 4+4, läkaren såg en hinnsäck 8x21mm...

    Men inget mer. Så en jättestor hinnsäck typ motsvarande v 7-8.

    Någon som vet vad detta är?

    Aldrig varit med om liknande

  • Svar på tråden Bara en stor hinnsäck
  • UndrandeSökare
    boandersson skrev 2020-01-23 14:51:00 följande:

    Gravid vecka 4+4, läkaren såg en hinnsäck 8x21mm...

    Men inget mer. Så en jättestor hinnsäck typ motsvarande v 7-8.

    Någon som vet vad detta är?

    Aldrig varit med om liknande


    Kan du ha blivit gravid tidigare än du trodde? Om man är gravid i v.7-8 och endast en tom hinnsäck syns så kallas det för ofostrig graviditet. Bligted ovum på engelska.

    Jag skulle råda dig att boka in ett nytt vul om en vecka för att se om det utvecklat sig.
  • boandersson

    Nej tämligen säker på att det stämmer jag är i vecka, men förstår inte vad det är som gör fostersäcken så stor

  • UndrandeSökare
    boandersson skrev 2020-01-24 15:39:55 följande:

    Nej tämligen säker på att det stämmer jag är i vecka, men förstår inte vad det är som gör fostersäcken så stor


    Vad sa gynekologen ang detta? Har du bokat in tid för nytt ultraljud snart?

    Om det var en ovan eller stressad gyn så kan hen i värsta fall tagit fel på livmodern och urinblåsan eller något annat kanske?

    Har du hittat något svar när du googlat?
  • boandersson

    Nä inte hittat något svar alls och de ville inte säga när jag försökte pressa dem. Inbokad för nytt vul om en vecka men man håller ju på att gå av av oro och av att inte veta

  • boandersson

    Nä inte hittat något svar alls och de ville inte säga när jag försökte pressa dem. Inbokad för nytt vul om en vecka men man håller ju på att gå av av oro och av att inte veta

  • boandersson

    Nä inte hittat något svar alls och de ville inte säga när jag försökte pressa dem. Inbokad för nytt vul om en vecka men man håller ju på att gå av av oro och av att inte veta

Svar på tråden Bara en stor hinnsäck