• Anonym (Ts)
    Fri 24 Jan 2020 08:10
    3084 visningar
    1 svar
    1
    3084

    Svamp av Vagi-C ????

    Har haft mycket problem med bakteriell vaginos det senaste året och fick nys om Vagi-C som skulle vara helt fantastiskt. Första gången jag använde det så tänkte jag inte på om jag fick några biverkningar, och jag kommer inte ihåg om jag fick svamp i underlivet före eller efter det, men minns att jag hade det och då mest på de yttre delarna av underlivet, knappt något alls inne i slidan. Efter en kur med dalacin mot bv och sedan även Canesten mot svampen (tog både vagitoriet och krämen för säkerhets skull) så blev jag kvitt symptomen och har varit det i ca 3 veckor. Eftersom jag har fått tillbaka BV efter mens så tänkte jag nu att jag skulle ta Vagi-C i förebyggande syfte dagarna innan mens. Använde det i två nätter men märkte direkt att jag var överkänslig mot det, alt att jag har fått tillbaka svampen. Nu är det värst inne i slidan, är irriterat mer än kliar men så var det på de yttre delarna också förra gången (irriterat, skavde och var svullet men kliade inte direkt).

    Så, frågan är om Vagi-C kan orsaka svamp eller om det bara är en reaktion på överkänslighet? Om det är det sistnämnda, vad gör jag då? Fick mensen nu och använder menskopp men fick ta ut den direkt för det skavde så!

  • Svar på tråden Svamp av Vagi-C ????
  • Anonym (EM)
    Thu 30 Apr 2020 10:02
    #1

    Jag har efter rekommendation av gynekolog använt VAGI-C i fyra nätter och i morse vaknade jag med en brännande, kliande känsla i underlivet. Det svider även lite när jag kissar. Läste också att detta kan vara en biverkning av preparatet. Jag brukar inte ha svampinfektioner och de enstaka gånger jag har haft det så har jag inte haft någon klåda eller sveda. Jag vågar inte ta fler tabletter nu utan kommer avvakta och ta kontakt med gynekologen om det inte försvinner.

Svar på tråden Svamp av Vagi-C ????