• Anonym (MissQ)

    Tänka på en annan

    Hur ska man göra för att sluta tänka på en annan än sin partner? När nästan hela ens vakna tid går åt att längta efter och tänka på en annan hur sjutton gör man för att bryta dessa tankemönster. Tänker inte lämna min man. Vill inte leva med den andre men han äter sig in under huden daglien. Tacksam för tips om någon varit i liknande situation.

  • Svar på tråden Tänka på en annan
  • Anonym (D)

    Kapa bort honom på alla sätt du kan. Blockera på sociala medier, undvik att komma i närheten av honom.

    Och sedan fundera på vad det är i din relation just nu som gör att någon annan blir så intressant.

  • Anonym (MissQ)
    Anonym (D) skrev 2020-01-24 14:32:59 följande:

    Kapa bort honom på alla sätt du kan. Blockera på sociala medier, undvik att komma i närheten av honom.

    Och sedan fundera på vad det är i din relation just nu som gör att någon annan blir så intressant.


    Har inte kontakt med honom på sociala medier. Vi ses egentligen inte heller just nu. Men har träffats i ett visst sammanhang för något år sedan intensivt. Sedan dess kan jag inte glömma honom. Jag älskar min man. Men med andre slår det blixtar när vi har setts. Som en löjlig jävla dålig film..Vi har aldrig pratat om detta han och jag(den andre). Plågsamt.
  • Anonym (MissQ)
    Anonym (M) skrev 2020-01-24 14:52:13 följande:

    Har du pratat om det med din man?


    Absolut inte. Denna plåga stannar inom mig.
  • Anonym (Q)

    Hur länge har du haft det så? Är det någon som du har haft ett förhållande med tidigare?

  • Anonym (M)

    Så din man vet inte att ni träffats intensivt, vad nu det betyder?

  • Anonym (sådär)
    Anonym (MissQ) skrev 2020-01-24 14:59:44 följande:
    Absolut inte. Denna plåga stannar inom mig.
    Exakt och precis därför kommer det heller aldrig gå över eftersom du tar din man för given, dvs du vet att du har han där oavsett vad du gör och känner i hemlighet. Och därför kan du oxå blåsa upp en fantasibubbla kring den andra mannen till ofantliga proportioner, det finns ju inget som begränsar den.

    Om din man visste och ställde kravet på att du får välja så skulle du inte längre kunna ta din man för given och inse att han inte behöver finnas där för dig alltid och då blir ju allt mycket verkligare och fantasibubblan kanske inte lika lockande.

    Det du inte verkar fatta är att denna plåga inte enbart handlar om dig, för vi har inte oändligt med fokus och känslor, det man ger till den ena tar man från den andra, så ditt fantiserande påverkar ert förhållande i allra högsta grad för det förhindrar att du engagerar dig helt i din man och ert förhållande, utan det blir bara delvist. Detta hade du ha fattat direkt om det var din man som suktade efter någon annan, du hade inte gillat att din man hade fokus på någon annan utan hade velat att det var dig han engagerade sig i. 

    Men eftersom du skäms över det så lägger du locket på och låtsas som att det bara påverkar dig och är enbart ditt problem, det är det inte.
  • Anonym (MissQ)
    Anonym (Q) skrev 2020-01-24 15:12:33 följande:

    Hur länge har du haft det så? Är det någon som du har haft ett förhållande med tidigare?


    1 år ca. Nej vi har aldrig haft ett förhållande tidigare. Han är någon om funnits i min sfär i ett visst sammanhang, där även min man funnits bitvis.
  • Anonym (MissQ)
    Anonym (M) skrev 2020-01-24 15:34:21 följande:

    Så din man vet inte att ni träffats intensivt, vad nu det betyder?


    Han vet om precis exakt alla gånger jag har träffat denne man. Många gånger har vi träffats alla tre i samma sammanhang.
Svar på tråden Tänka på en annan