• Eliiineliiin

    Blöjor STOR bebis? Blir tokig...

    Jag har en riktigt stor och tjock bebis, världens sötaste och mysigaste också ska tilläggas. Väger ca 12 kg. Körde först libero men läckte även om vi bytte storlekar. Sen pampers och har fungerat utmärkt! Men, nu börjar 6orna läcka. Suck. Det är inte mycket marginal att dom går att knäppa, misstänker att det är huvudorsaken att dom läcker.

    Vill gärna ha knäppblöjor ett tag till, och misstänker att byxblöjor kommer bli lite tighta på denna kulmagen.

    Någon som har haft samma problem? Vill inte veta vad vi har lagt på blöjpaket som inte kommit till användning så tänkte rådfråga här före jakten börjar om det ens finns? Kanske får sy egna tygblöjor (tyvärr kass på att sy haha)

    Är så trött på evigt kissiga kläder som vi har börjat om med igen

  • Svar på tråden Blöjor STOR bebis? Blir tokig...
  • Anonym (Tyg)

    Om du ändå är beredd att sy så kanske det kan vara något att prova, att köpa tygblöjor? Det har jag haft till mina barn, favoriten är totsbots.

  • Eliiineliiin
    Anonym (Tyg) skrev 2020-01-25 16:40:25 följande:

    Om du ändå är beredd att sy så kanske det kan vara något att prova, att köpa tygblöjor? Det har jag haft till mina barn, favoriten är totsbots.


    Är rädd för att lillans kropp inte matchar med köpta tygblöjor heller, finns nog ingen tillverkare av varken dom ena eller andra blöjorna som räknar med att en 4 månaders väger 11 kg (några veckor sedan). Eller är dom ännu mer flexibla än engångsblöjor? Ser många 100-lappar kastas ut på tygblöjor med tillbehör som inte kan användas länge för hon verkar inte plana ut riktigt än heller
  • Anonym (Tyg)
    Eliiineliiin skrev 2020-01-25 16:51:24 följande:

    Är rädd för att lillans kropp inte matchar med köpta tygblöjor heller, finns nog ingen tillverkare av varken dom ena eller andra blöjorna som räknar med att en 4 månaders väger 11 kg (några veckor sedan). Eller är dom ännu mer flexibla än engångsblöjor? Ser många 100-lappar kastas ut på tygblöjor med tillbehör som inte kan användas länge för hon verkar inte plana ut riktigt än heller


    Min yngsta kallades för heffaklumpen sina tre första år av en anledning :,) köper man de som är one size så kan man ställa in hur lång den ska vara och du väljer mellan knappar och kardborre som stängning. Deras modell easyfit star ska vara bredare än de andra, vi hann aldrig prova den.

    Om du orkar beställa från uk så har sidan fillyourpants (googla) bättre priser och större urval än Sverige. Finns garanterat fler sidor, men därifrån köpte jag det mesta av mina barns.
  • Ellifant

    Nu är min kille 1,5 år och har storlek 5 i Pampers. men min man köpte fel sort i måndags och köpte tejpblöjor och jag upplever att de är mindre i storleken är Byxböljan och han kissar igen de nästan var natt. Nu vet jag inte om din är en kille men kommer ihåg att ett tag när han var riktigt liten var man tvungen att se till att snoppen låg rätt annars kissa han utanför.

    Nils har med en riktig välling mage (kulmage) och jag upplever inte att dom tajt, var tvungen att väga han nu och han vägde 13 kg så han måste ha större kulmage ;)

    så även om det tar emot så hade jag testat byxblöjor. Nu kör vi tejpblöjorna på dagen där man bytar oftare och byx på natten.

    Förstår att det är ett riktigt jobbigt problem!

  • Eliiineliiin
    Ellifant skrev 2020-01-26 10:14:53 följande:

    Nu är min kille 1,5 år och har storlek 5 i Pampers. men min man köpte fel sort i måndags och köpte tejpblöjor och jag upplever att de är mindre i storleken är Byxböljan och han kissar igen de nästan var natt. Nu vet jag inte om din är en kille men kommer ihåg att ett tag när han var riktigt liten var man tvungen att se till att snoppen låg rätt annars kissa han utanför.

    Nils har med en riktig välling mage (kulmage) och jag upplever inte att dom tajt, var tvungen att väga han nu och han vägde 13 kg så han måste ha större kulmage ;)

    så även om det tar emot så hade jag testat byxblöjor. Nu kör vi tejpblöjorna på dagen där man bytar oftare och byx på natten.

    Förstår att det är ett riktigt jobbigt problem!


    Tack! Då ska jag testa ett paket igen :)
Svar på tråden Blöjor STOR bebis? Blir tokig...