• Sandraa93

    Blödande placenta previa

    Hej. Jag är gravid i vecka 25 och har en blödande placenta previa (lågt sittande moderkaka).

    Har försökt googla mig till mer information och även försökt läsa om fler som varit i samma sits men tydligen är denna diagnos inte så vanlig och speciellt inte att man blöder.

    Första gången jag började blöda var när jag var i typp vecka 13 och då kom det bara lite blod på pappret, sen fick jag en blödning i vecka 15 där blodet bara forsade och då var jag på ett besök på gyn, man såg först placenta previan när jag var på RUL i vecka 18.

    I vecka 23 fick jag igen en stor blödning och åkte då till förlossningen och blev inlagd i fyra dagar med kontroller och mediciner och såklart med en sjukskrivning ända fram till BF.

    Någon som har haft eller har samma problem? Hur gick det för er? Dela gärna med er :)

  • Svar på tråden Blödande placenta previa
  • Anonym (Sandra)

    Hur har det gått för dig? :) jag är i liknande situation med moderkakan i vägen och de här blödningarna skrämmer slag på mig varje gång... är i v 33 nu och ska om en vecka på nytt ul för att se om den rört sig något...

  • sommar 77

    Hej,

    Jag hade placenta previa i min förra graviditet men jag blödde aldrig. Hade planerat ks i v 38. Allt gick jätrebra. Nu är han snart 2 år.

    Nu är jag gravid igen i v 17, men vet inte hur moderkakan sitter denna gång.

    Har du barn sedan innan?

  • Sandraa93

    Hej.

    Jag fick blödning på blödning så blev inlagd helt och hållet på östra sjukhuset och tillslut fick jag en stor blödning i vecka 28+4 där det blev akut kejsarsnitt då dom fick plocka ut min lilla flicka :( detta är två veckors sen idag.

    Just nu ligger vid på neonatal i Halmstad efter att ha blivit flyttade från neonatal i Göteborg.

    Våran flicka mår efter omständigheterna bra och kämpar på för varje dag <3

Svar på tråden Blödande placenta previa