• elinaxelina

    Magkatarr i tidigt graviditet?

    Jag fick ett utomkvedshavandeskap i september 2019. Jag visste inte då att jag ens var gravid, stickan hade visat negativt. Jag uppsökte läkare för hugg på sidan och då visade det sig att det lilla frö't gått vilse.

    Jag har efter den händelsen varit oerhört uppmärksam på min kropp.

    Nu i januari månad så fick jag den 14e extremt svullen mage, överproduktion av saliv, illamående och sååååån trötthet.

    Klassiska graviditetssymptom eller hur?

    Jag uppsökte läkare och han tyckte det lät som magkatarr, så fick medicin utskrivet för det.

    Det blev bättre under 3-4 dagar i samband med medicinen. Men nu är illamåendet tillbaka. Och jag har såna humörssvängningar.

    Min mens är beräknad den första februari och alla test jag tagit har visat negativt än sålänge.

    Jag och min partner försöker inte skaffa barn, vi har sagt att händer det så händer det och då välkomnar vi bebisen med enorm kärlek.

    ÄL ska ha varit den 17e denna månad. Vi hade oskyddat sex både 14e, 15e och 19e. Så chansen fick att jag kan vara gravid.

    Ni är inga doktorer, eller spågummor, men hur tycker ni att det låter? Bör jag invänta mens och sen se? Och hur vanligt är det med magkatarr i tidig graviditet?

  • Svar på tråden Magkatarr i tidigt graviditet?
  • Anonym (Grodan)

    Jag hade magkatarr, kräktes blod etc men det blev bra av omeprazol, dock hade jag hunnit plussa precis när det började så var ju inte så tidigt.

  • Anonym (53)

    Låter konstigt att du så långt innan BIM ska ha så starka symptom men inte få ett plus. Låter inte gravidrelaterat

  • Lilant

    Varken magkatarr eller graviditet du borde söka hjälp igen :) magkatarr gör extremt ont å man spyr kaffesump är gravid i vecka 19 får äta Losec emot det :) har haft magkatarr sen 2 år tillbaka :) men haft det till å från hela livet

Svar på tråden Magkatarr i tidigt graviditet?