• milania

    Läkarsekreterare distans?

    Någon som vet om man kan läsa till läkarsekreterare/medicinsk sekreterare helt på distans? Här där jag bor finns de inte på distans och har flera barn hemma och inget körkort, finns en sån utbildning ca 10 mil bort som är heltid på campus så fungerar inte riktigt. Annars hittar jag bara där man måste träffas iallafall en gång per termin och då i vissa fall flera dagar i sträck.

    Och ni som har läst/jobbar som sekreterare, är det ett bra, lärorikt och kul jobb? Jag sitter fast lite i vad jag vill bli men är väldigt sugen på den utbildningen.

  • Svar på tråden Läkarsekreterare distans?
  • Anonym (H)

    Jag hittar endast utbildningar som är på distans, men som du ändå måste besöka ibland för undervisning på plats. Så det verkar tyvärr inte finnas någon som är 100% på distans, men vissa har endast några enstaka träffar per termin.

  • Anonym (Matilda)
    milania skrev 2020-01-26 14:46:39 följande:

    Någon som vet om man kan läsa till läkarsekreterare/medicinsk sekreterare helt på distans? Här där jag bor finns de inte på distans och har flera barn hemma och inget körkort, finns en sån utbildning ca 10 mil bort som är heltid på campus så fungerar inte riktigt. Annars hittar jag bara där man måste träffas iallafall en gång per termin och då i vissa fall flera dagar i sträck.

    Och ni som har läst/jobbar som sekreterare, är det ett bra, lärorikt och kul jobb? Jag sitter fast lite i vad jag vill bli men är väldigt sugen på den utbildningen.


    Vet tyvärr ingen utbildning som är helt på distans. Men jag jobbar som det och det är jätteroligt, det enda man kan klaga på är väl att lönen inte är någon jättelön kanske men beror lite på var man jobbar.
Svar på tråden Läkarsekreterare distans?