Alla diagnoser på en gång?
Hej,
Undrar så vad som händer med min ena son. Han har alltid varit väldigt glad, lagom sprallig, social, mycket trevlig (aldrig fula ord), sällan arg, och supermysig. Under hösten har han dock ändrats till raka motsatsen. Det började med att han frågade om allt hela tiden och att han började känna sig konstig, ful och dålig. Han har varit lite rädd för döden innan men nu kunde han bli totalt panikslagen, som ett skrämt rådjur.
Efter en månad eller så på det viset började han bli allt mer aggressiv och 95% trotsig. Han var arg på oss i familjen. Han sparkar och slår på mig (mamman). Han får skrik-tics. Han spottar i hemmet järnhand får sina utbrott. Han vill dö. Han vill döda mig. Han är otroligt rastlös och kan knappt vara still och har svårt att sova för att han drömmer så mycket och så jobbigt. Han är som totalt ombytt. Vi känner inte igen honom.
I skolan och bland andra är han en aning mer ängslig och rastlös. Det är när vi i familjen är själva med honom som helvetet brakar lös.
Vi kontaktade BUP som först sa at than var deprimerad. Vid nästa tillfälle sa de ångest och kanske tvångstankar. Vid en tredje kontakt, efter att vi varit akut för krampanfall, vill de nu utreda epilepsi, cancer, pans/pandas eller annat.
Jag är dock otålig och kan inte låta bli att undra om andra varit med om liknande?