• Sussies

    Flytta med barn vid gemensam vårdnad

    Jag separerade för 2,5 år sedan från mina barns far och för ett år sedan flyttade jag från kommunen med barnen, ca 7 mil bort med pappans godkännande. Pappan ska träffa barnen varannan helg men har bara träffat de ca 7-10 gånger under året som gått. Om jag skulle vilja flytta igen, behöver jag pappans godkännande då om flytten sker inom kommunen? Om flytten sker till ny kommun, men avståndet till deras far blir ungefär detsamma, behöver jag hans godkännande?

    Tacksam om någon vet!

  • Svar på tråden Flytta med barn vid gemensam vårdnad
  • Mortiscia80
    Sussies skrev 2020-01-26 20:10:35 följande:

    Jag separerade för 2,5 år sedan från mina barns far och för ett år sedan flyttade jag från kommunen med barnen, ca 7 mil bort med pappans godkännande. Pappan ska träffa barnen varannan helg men har bara träffat de ca 7-10 gånger under året som gått. Om jag skulle vilja flytta igen, behöver jag pappans godkännande då om flytten sker inom kommunen? Om flytten sker till ny kommun, men avståndet till deras far blir ungefär detsamma, behöver jag hans godkännande?

    Tacksam om någon vet!


    Inte om du flyttar inom din egen kommun men om du ska till en annan kommun så antagligen, om du ska längre bort så ja.
  • anonimus

    Du behöver alltid den andras godkännande om ni har gemensam vårdnad, även om du så skulle flytta till huset bredvid!

    Går den andra vårdnadshavare inte med på att skriva på adressändring kommer skatteverket att göra en utredning om var barnen bor mest och skriva dem på den adressen.

Svar på tråden Flytta med barn vid gemensam vårdnad