• Brudendafe

    Svägerska på besök

    Är det något fel på mig som tycker att det är påfrestande att min sambos syster ska bo hos oss i 1 vecka. En vecka där min sambo inte ens kommer vara hemma. Vi bor i en trea på 72m2 med tvillingar på 3 år och en bebis på 9 månader. Vi har det knapert ekonomiskt då sambon pluggar och jag också gjorde det innan mammaledighet.

    Jag frågade vad som var tanken med hur vi ska göra med mat, om hon skulle fixa egen lunch och vi stå för frukost och middag. Både ur ekonomisk synpunkt och att jag inte vill behöva tänka på att lösa lunch till henne när tvillingarna är på förskolan. (Jag äter sällan lunch, och bebis får gröt)

    Min sambo tyckte att jag var världens idiot med allvarliga problem som föreslog detta.

    Var det verkligen det?

  • Svar på tråden Svägerska på besök
  • Anonym (Igenkänning)

    Jag hoppas verkligen att hon bjuder på mat några gånger under veckan som tack för att hon får bo hos er.

    Men jag är också konflikträdd som din man verkar vara, så jag hade aldrig bett om pengar.

    Men ja, våran matbjudet är åtstramad så att den passar oss, och inte att ha gäster. Visst blir det att man bjuder ibland, men då går det på andra pengar, och har man inte extraresurser så blir läget jäkligt jobbigt. Det är ju inte kul för dig att behöva äta pasta och ketchup en hel vecka för att hans syster ska kunna äta.

  • Anonym (J)

    Systern kan såklart fixa mat själv.

    Men om din kille kallar dig för ? världens idiot med allvarliga problem? har du större problem än matpengarna.

  • Anonym (Man48)

    Försök prata med din svägerska själv innan

    Hinta att ni har en begränsad budget

    Hon kanske inte behöver nämna det för din korkade sambo. Hon borde förstå att det är nog ansträngande ändå med 2 små barn i en liten lägenhet och hon borde förstå om är någorlunda normal att hon ja hjälpa till när hon är där.

    Var inte så mesig nu , det är ditt liv , ditt boende ,

    Hon får anpassa sig efter dig inte tvärt om.

    Klart att hon ska betala för sig om hon kostar dig pengar.

    Din sambo är en mes.

    Go for it .,..?s?

  • Anonym (F)

    Din sambo har åsikter och drar iväg, löjligt. Varför ska hon bo hos dig en hel vecka utan att din sambo är där?

    Ärvsvägerskan rätt navlad erbjuder hon sig fixa mat till alla. Annars får du vad tydlig med vad som gäller.

  • Anonym (mmm)
    Anonym (Man48) skrev 2020-01-27 20:01:58 följande:

    Försök prata med din svägerska själv innan

    Hinta att ni har en begränsad budget

    Hon kanske inte behöver nämna det för din korkade sambo. Hon borde förstå att det är nog ansträngande ändå med 2 små barn i en liten lägenhet och hon borde förstå om är någorlunda normal att hon ja hjälpa till när hon är där.

    Var inte så mesig nu , det är ditt liv , ditt boende ,

    Hon får anpassa sig efter dig inte tvärt om.

    Klart att hon ska betala för sig om hon kostar dig pengar.

    Din sambo är en mes.

    Go for it .,..?s?


    Precis. Du ringer henne och förklarar läget utan att din partner är med när du gör detta. Förklara att de blir både trångt och du har inte pengar till mat för henne också . Kanske känner hon någon annan hon kan bo hos? 
Svar på tråden Svägerska på besök