• Mon 27 Jan 2020 17:39
    331 visningar
    3 svar
    3
    331

    Svägerska på besök

    Är det något fel på mig som tycker att det är påfrestande att min sambos syster ska bo hos oss i 1 vecka. En vecka där min sambo inte ens kommer vara hemma. Vi bor i en trea på 72m2 med tvillingar på 3 år och en bebis på 9 månader. Vi har det knapert ekonomiskt då sambon pluggar och jag också gjorde det innan mammaledighet.

    Jag frågade vad som var tanken med hur vi ska göra med mat, om hon skulle fixa egen lunch och vi stå för frukost och middag. Både ur ekonomisk synpunkt och att jag inte vill behöva tänka på att lösa lunch till henne när tvillingarna är på förskolan. (Jag äter sällan lunch, och bebis får gröt)

    Min sambo tyckte att jag var världens idiot med allvarliga problem som föreslog detta.

    Var det verkligen det?

  • Svar på tråden Svägerska på besök
  • Mon 27 Jan 2020 17:47
    #1

    Då får väl han fixa lunch så det finns hemma.

  • Anonym (Vega)
    Mon 27 Jan 2020 18:08
    #2

    Hur gammal är hon och varför ska hon bo med er i en vecka?

    Är hon fortfarande ett barn så får ju hennes föräldrar ge er pengar, och din sambo får köpa hem enkel mat som hon kan fixa själv, ev med hjälp av dig.
    Är hon vuxen får hon väl stå för sin egen mat? Alternativt att hon ger er pengar och din sambo handlar till alla. Att hon lagar sin egen lunch blir väl självklart om du inte äter lunch. Om du ätit lunch hade ni ju kunnat laga tillsammans eller varannan dag.

  • Mon 27 Jan 2020 22:53
    #3

    Utifrån det du skriver, nej, du är inte det minsta orimlig. Jag hade levt mitt liv som om jag inte hade besök om min sambo bestämde en sådan sak över huvudet på mig.

Svar på tråden Svägerska på besök