• sasan

Löneförhandling domstolshandläggare

Sökt jobb som domstolshandläggare och har löneförhandling kvar. Vill helst ha minst 32000 men det verkar lite högt för yrket? När jag googlat verkar den ligga runt 30000. Har ingen erfarenhet av exakt detta men jobbar som medicinsk sekreterare idag med två års utbildning.och har jobbat som det i fem år. Fyller 42 år i år och har en lön på 27000. Nya jobbet innebär också att pendla ca 50 min ToR per dag och vad det innebär i tid och pengar. Går till jobbet på 7 min idag. Kan man ha det som argument? Vad tycker ni jag ska begära?

• Svar på tråden Löneförhandling domstolshandläggare
  • Anonym (J)

Prova 32 men använd INTE argumentet med pendling och restider i din löneförhandling. Det hör inte dit. Jobbig och kostsam pendling är bara en av sak som gör jobbet värt eller inte för dig. För AG är det inget argument för högre lön.

• sasan

Håller med! Men jag som person måste ju ändå räkna in det då jag går back om jag accepterar en lön på säg 29000, då kan jag ju inte ta jobbet. Har ju usel lön som det ä

• Anonym (J)
    sasan skrev 2020-01-28 08:29:29 följande:

Håller med! Men jag som person måste ju ändå räkna in det då jag går back om jag accepterar en lön på säg 29000, då kan jag ju inte ta jobbet. Har ju usel lön som det ä

Så kan det bli. Pendling kan bli dyrt.
  • Studentpappa
    sasan skrev 2020-01-28 08:29:29 följande:

Det är ju ett alternativ för dig för att tacka nej, men knappast för dom att ta hänsyn till, det är ju inte deras problem.
    Ride it like you stole it
  • ainjel
    sasan skrev 2020-01-27 20:45:16 följande:

Sökt jobb som domstolshandläggare och har löneförhandling kvar. Vill helst ha minst 32000 men det verkar lite högt för yrket? När jag googlat verkar den ligga runt 30000. Har ingen erfarenhet av exakt detta men jobbar som medicinsk sekreterare idag med två års utbildning.och har jobbat som det i fem år. Fyller 42 år i år och har en lön på 27000. Nya jobbet innebär också att pendla ca 50 min ToR per dag och vad det innebär i tid och pengar. Går till jobbet på 7 min idag. Kan man ha det som argument? Vad tycker ni jag ska begära?

Jag är också medicinsk sekreterare och tänkte eventuellt söka jobb som domstolshandläggare nu. Hur har det fungerat för dig? 
    Och hur blev det med lönen?
Svar på tråden Löneförhandling domstolshandläggare