• Aka01

    Har jag beställt hem coronavirus på posten???

    För några veckor sedan innan man kunde läsa om coronavirus mer så gjorde jag en beställning i från wish på några tights. Jag hade glömt bort att jag ens gjort en beställning och idag kom ett av paketen hem i brevlådan. Paketet är skickat från Shanghai och jag har kastat ut det på altan ????. Vågar man ta in skiten i hemmet? Kanske jag redan är smittad och dör nu... Nej men skämt åt sido.. vad gör man? Vågar man?

  • Svar på tråden Har jag beställt hem coronavirus på posten???
  • Anonym (Ja)

    Jadå. Tror inte viruset överlever så länge på klädesplagg

  • Smultronmarmelad

    Med tanke på att det tar flera veckor med leveransen kan du vara lugn.

  • Anonym (Ja)
    Smultronmarmelad skrev 2020-01-27 23:25:09 följande:

    Med tanke på att det tar flera veckor med leveransen kan du vara lugn.


  • felix le chat

    nr.1
    Håll låg profil, berätta inte för någon, kontakta inga myndigheter

    nr 2
    Låt det ligga ute i kylan minst 5 dygn, sedan bränn upp innehållet.

    nr 3
    Har du fler paket på väg från Kina ?  Spika eller limma igen brevlådan

    Kommer det ut att du har ett paket från Kina på altanen så kommer du och brevbäraren hållas isolerade i flera veckor.  Tillsammans.

  • Aikido

    Beställde du ett av de där Corona-gör-det-själv-kiten?

    En petriskål.
    En förpackning grisnjurar.
    En ampull virus.

    Släng skiten. Men glöm inte källsortera. Glas, matavfall och miljöfarligt (möjligen värre men de på återvinningsstationen måste väl inte veta allt eller?).

  • Anonym (En till)

    Hahaha samma sits men mitt paket har inte dykt upp än och har undrat ifall jag skulle våga öppna det men som någon tidigare nämnt så överlever i virut på saker hur lång tid som helst så tror egentligen inte att det är nåt man ska oroa sig för.

    Hela Sverige beställer från wish så om d hade varit ett sätt att föra virus hit hade man stängt ner skiten i hela landet

Svar på tråden Har jag beställt hem coronavirus på posten???