• LLvin

    Svullna lymfkörtlar hals och bröst

    Hej,

    Jag är livrädd just nu. I september hade jag en extrem infektion med halsont och hög feber i några dagar. Febern gick över efter några dagar men infektionen höll i sig i fyra veckor. I slutet av infektionen svullnad tre lymfkörtlar på höger sida av halsen. Två satt på sidan av halsen och en satt precis under käkbenet (på höger sida nära halsen). Jag gick till läkaren som sa att det nog inte var någon fara och att jag skulle komma tillbaka efter 6 veckor om de inte var borta. Jag väntade 8 veckor och eftersom de var kvar fick jag besöka vårdcentralen igen. Läkaren kände på dem och gjorde massvis med blodprov för att testa om det var något onormalt. Inget hittades och han sa att man värden var extremt bra. Nu, två månader senare har tre körtlar svullnat på vänster sida av halsen och jag kände även en liten svullnad på vänster bröst (på sidan där körtlarna sitter). Jag har ingen infektion vad jag vet just nu. Har någon varit med om något liknande? Jag har aldrig haft svullna lymfkörtlar tidigare. Paranoid som man är tänker jag givetvis att det är cancer... 

  • Svar på tråden Svullna lymfkörtlar hals och bröst
  • Rt123

    Hej, känner med dig, jag har nästan samma, knöl i bröstet, en svullen körtel på halsen samg konstant låg feber, har du fått något svar på dina knölar?

Svar på tråden Svullna lymfkörtlar hals och bröst