• FannyD

    Gravid trots negativt test?

    Hej! 

    Jag är på BIM+9 idag. Har sen 2-3 veckor tillbaka haft väldigt mycket mensvärk men utan att ha fått mens. 
    Jag har fått negativt på gravtest och undrar om ni är fler med liknande situation? Om ni varit gravida trots negativa test, när har ni fått positivt test? Tacksam för svar om era upplevelser. 

  • Svar på tråden Gravid trots negativt test?
  • Rickis80

    Jag är på Bim+4 tagit flera tester som visar negativt. Har oxå haft molvärk i flera veckor, nu ömma bröst som jag annars aldrig brukar ha och mår illa av och till nu...

  • Anonym (53)

    Så lång tid efter BIM o inget plus är du troligen inte gravid

  • FannyD

    Jag har inga ömma bröst alls! Känner av illamående lite också, men inte att jag vill kräkas. Oftast i samband efter jag ätit något.. Brukar din mens vara sen eller är den regelbunden?

  • Pimpinellan

    Det är extremt ovanligt att inte plussa så sent. Troligare är att din äl antingen var senare eller också utebliven och då stämmer inte ditt BIM-datum.

  • Daphodil

    Hänt mig med. Visst får man upp hoppet men till slut kom mensen i mitt fall, och troligtvis även i ditt tyvärr...

  • Rickis80

    Min mens brukar vara regelbunden och nu har jag börjat få ådror på brösten. Det fick jag när jag väntade barn sist också...

  • FannyD
    Pimpinellan skrev 2020-01-28 14:55:55 följande:

    Det är extremt ovanligt att inte plussa så sent. Troligare är att din äl antingen var senare eller också utebliven och då stämmer inte ditt BIM-datum.


    Jag vet att jag hade ägglossning vilket var 14 dagar efter senaste mensen! Samt har alltid regelbunden mens. Det som gör mig helt snurrig när man får negativt.
  • FannyD
    Rickis80 skrev 2020-01-28 16:30:37 följande:

    Min mens brukar vara regelbunden och nu har jag börjat få ådror på brösten. Det fick jag när jag väntade barn sist också...


    Mina bröst är också ådriga och tycker att bröstvårtan är större än vanlig. Sen om de betyder något vet jag inte. Tänkte ta ett test till helgen för att se igen. Uppdatera gärna mig hur det går för dig! Kul att följas!
  • Pimpinellan
    FannyD skrev 2020-01-28 16:33:27 följande:
    Jag vet att jag hade ägglossning vilket var 14 dagar efter senaste mensen! Samt har alltid regelbunden mens. Det som gör mig helt snurrig när man får negativt.
    Om du inte tagit progesteronprov så kan du inte veta bestämt att du haft äl. För har man verkligen haft äl och inte får mens så är man gravid. Och då är det som jag sa extremt ovanligt att inte plussa så här sent. Bland alla kvinnor som inte får mens när de tycker sig ska ha mens och får negativa test är det betydligt vanligare att äl varit senare än de trodde eller helt utebliven. Jag har tatt många hgc-prov och fått jättehöga siffror v.5. Det hade alltså visat på gravtest också.
  • Rickis80
    FannyD skrev 2020-01-28 16:35:07 följande:

    Mina bröst är också ådriga och tycker att bröstvårtan är större än vanlig. Sen om de betyder något vet jag inte. Tänkte ta ett test till helgen för att se igen. Uppdatera gärna mig hur det går för dig! Kul att följas!


    Absolut. Jag tänkte ta ett test på fredag om inte mensen kommit innan dess. Återkommer ????
  • FannyD
    Rickis80 skrev 2020-01-28 20:01:48 följande:

    Absolut. Jag tänkte ta ett test på fredag om inte mensen kommit innan dess. Återkommer ????


    Jaaa återkom gärna!!
  • FannyD
    FannyD skrev 2020-01-29 07:01:38 följande:

    Jaaa återkom gärna!!


    Hur har det gått för dig?

    Min mens kom äntligen!
  • Bealinnea

    Hej! 

    Jag är i samma sitation som dig, googlar min knäpp på alla teorier och trådar, vissa säger att testen aldrig ljuger, vissa plussar vid tip bim+16. Jag ska ringa gyn imorgon (ska på kontroll i mars) så ska rådfråga dom samt se om dom kan göra ett ultraljud då, äter medicin som inte är bra om jag trots allt skulle vara gravid. 

  • Vevoz
    Bealinnea skrev 2020-02-11 15:52:40 följande:

    Hej! 

    Jag är i samma sitation som dig, googlar min knäpp på alla teorier och trådar, vissa säger att testen aldrig ljuger, vissa plussar vid tip bim+16. Jag ska ringa gyn imorgon (ska på kontroll i mars) så ska rådfråga dom samt se om dom kan göra ett ultraljud då, äter medicin som inte är bra om jag trots allt skulle vara gravid. 


    Att inte kunna plussa inom en vecka efter BIM är väldigt ovanligt, o om du är på dag 16 efter BIM utan plus är du mest troligen inte gravid. Om du inte tagit fel på Bim dag
  • Rickis80
    FannyD skrev 2020-02-09 22:50:37 följande:

    Hur har det gått för dig?

    Min mens kom äntligen!


    Min mens kom också tillslut ????
Svar på tråden Gravid trots negativt test?