• Anonym (O)

Gravid v. 27 - är det normalt med såhär mycket krämpor och besvär?

Åh herregud jag vet inte hur jag ska klara detta. Jag är bara i vecka 27 och nu har allt börjat göra ont! Jag har sammandragningar hela tiden (ej urinvägsinfektion). Får sammandragningar av att gå omkring, av att lyfta saker men också av att bara ligga ner. Hur jag än ligger gör allt ont! Magen är öm och ryggen spänner. Allting spänner! Magen känns uppblåst och plötsligt jättestor från ena dagen till den andra. Bebis rör sig mindre. Han rör sig, men inte sådär aktivt och inte lika mycket som förut, Allt är jobbigt. Nätterna är HEMSKA. Så obehagligt att ligga på rygg men att ligga på sidorna gör ont i ryggen.

Ska det redan vara såhär?!?!?!

• Svar på tråden Gravid v. 27 - är det normalt med såhär mycket krämpor och besvär?
  • Anonym (Uselt)

Inte så jättevanligt, men jag mådde skit långt före v.27 med båda barnen. Sista månaderna kunde jag knappt gå, gjorde ingenting, bara led och räknade bokstavligen minuterna som gått och tänkte att det var så många minuter färre kvar att vara gravid. Man överlever, tiden går, jag lovar! Belöningen är värt det.

• Anonym (O)
    Anonym (Uselt) skrev 2020-01-28 21:29:32 följande:

Inte så jättevanligt, men jag mådde skit långt före v.27 med båda barnen. Sista månaderna kunde jag knappt gå, gjorde ingenting, bara led och räknade bokstavligen minuterna som gått och tänkte att det var så många minuter färre kvar att vara gravid. Man överlever, tiden går, jag lovar! Belöningen är värt det.

Åh tack för ditt svar! :( ligger här och mår skit verkligen. Vet inte vad som är vad längre. Vad som är foglossning, vad som är sammandragning, vad som är ligament, vad som är fosterrörelser, vad som är minskade fosterrörelser, vad som är tryck på cava-venen... Asså alla krämpor bara flyter ihop!!!
  • Anonym (Mia)

Alltså man får ju alla jävla besvär som gravid kvinna. Jag är i V39 och sedan v 12 har jag ätit 5 kurer antibiotika (gbs m symtom, ) fått näringsbrister zink, b12, , fått svamp i underlivet, hemorrojder, svårt att andas på nätterna, halsbränna och sura uppstötningar på nätterna, ont i svanken. Ska bli så jävla skönt när barnet är ute!!

• Anonym (M)

Usch! Foglossningen och illamående är klart värst. Halsbränna också. Jag har kissat net mig helt 4 gånger under graviditeten och läcker nästan alltid lite när jag hostar eller nyser.

Nej jag ser bara fram emot att barnet bara ska komma ut så allt detta får ett slut.

• Anonym (O)
    Anonym (Mia) skrev 2020-01-28 21:47:03 följande:

Alltså man får ju alla jävla besvär som gravid kvinna. Jag är i V39 och sedan v 12 har jag ätit 5 kurer antibiotika (gbs m symtom, ) fått näringsbrister zink, b12, , fått svamp i underlivet, hemorrojder, svårt att andas på nätterna, halsbränna och sura uppstötningar på nätterna, ont i svanken. Ska bli så jävla skönt när barnet är ute!!

Åh fy fan! Det låter som att du har det värre än mig! Vilken otur du har haft!!! Vad gör du när du får svårt att andas på nätterna och för att hantera dom sura uppstötningarna?
  • Anonym (O)
    Anonym (M) skrev 2020-01-29 16:33:00 följande:

Usch! Foglossningen och illamående är klart värst. Halsbränna också. Jag har kissat net mig helt 4 gånger under graviditeten och läcker nästan alltid lite när jag hostar eller nyser.

Nej jag ser bara fram emot att barnet bara ska komma ut så allt detta får ett slut.

Kämpa!!! Vad gör du för att hantera dina foglossningar?
  • Anonym (Uselt)
    Anonym (O) skrev 2020-01-28 21:36:15 följande:
    Åh tack för ditt svar! :( ligger här och mår skit verkligen. Vet inte vad som är vad längre. Vad som är foglossning, vad som är sammandragning, vad som är ligament, vad som är fosterrörelser, vad som är minskade fosterrörelser, vad som är tryck på cava-venen... Asså alla krämpor bara flyter ihop!!!
    De där som jobbar till sista minuten och hurtigt tar långpromenader hela graviditeten förstår inte de som i likhet med oss bara lider oss igenom alltihopa. Den nästan enda krämpan jag inte hade var just foglossning.  Och graviditetsmigränen avtog v.27. Men jösses, vad mycket annat elände jag hade! Sista graviditeten dessutom en liten buse i magen som sparkade nåt vansinnigt hårt! Kändes som antingen ett revben eller en njure skulle gå sönder. Att gå till brevlådan blev en bedrift till slut...

Ta en dag i taget är mitt råd! Eller en halv dag eller en timme om du inte orkar se längre. Det kommer gå bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Fröken Zoom)

Som mest hade jag 11 obehagliga symptom samtidigt- jag räknade.

Foglossning
    Illamående
    Ligamentsmärtor
    Huvudvärk
    Svullna fötter
    Ömma bröst
    Ont i ryggen
    Gaser i magen
    Tidiga sammandragningar
    Urinläckage
    Hemorrojder

Fogarna smällde jag redan i v 13 när jag trodde jag kunde träna fortfarande.
    Jag slapp dock halsbränna.

Och så klagar vissa män på att gravida är gnälliga...Drömmer

Svar på tråden Gravid v. 27 - är det normalt med såhär mycket krämpor och besvär?