• Milio

    Stor klump svimfärdig

    Hej!

    Jag vet inte vart jag ska lägga detta men...

    killen och jag försöker skaffa barn, jag har endometrios och chanserna är väl inte jättestora då jag inte haft något skydd på 10 år och det aldrig har hänt något med någon jag har varit med. Så hoppet är väl inte jättestort på att det kommer gå på egen hand.

    Anyhow... under den senaste månaden har jag känt mig konstant illamående, vart svullen om magen, svullna tuttar och allmänt trött. Har tagit ägglossningstester som endast visat negativt. Som ett brev på posten kom mensen, på rätt dag även om den kom mitt på blanka dagen trots att jag alltid vaknar upp till att jag fått mensen innan eller att den sätts igång när vi ligger dagen innan bm. När mensen kom var den väldigt slemmig, jag brukar alltid annars ha ett blodbad när jag vaknar eller ha brunaktig blödning i början. Den innehöll även små små klumpar i storlek som kokosflingor både på mensskydd och som syntes på papper. Efter en varm dusch blev jag alldeles stelfrusen och fick så ont i hela kroppen att jag skakade av att jag var så frusen. Jag kunde inte röra mig pga av kramper i båda äggledarna som gick ut i rygg och ner i benen och även upp i skuldrorna. Att ha endometrios och ha extrema smärtor är inget nytt för mig, men att få såhär ont har jag aldrig haft. Jag fick så ont att benen bara vek sig, jag var svimfärdig, killen fick bära in mig i sängen och lägga på filtar och täcken för att försöka värma upp mig. Jag lyckades efter några smärtstillande senare somna, och vaknade imorse av samma svimkänsla och att benen vek sig så fort jag försökte stå upp. Efter att ha haft värmekudde på hela kroppen under hela dagen och knaprat i mig smärtstillande lyckades jag på kvällen ändå må okej så jag kunde stå upp och känna mig någorlunda. Jag känner mig inte svimfärdig när jag står och benen vikar sig inte. När jag nu på natten låg i sängen så kände jag hur det tryckte till i magen och jag kände bara ?åh nej, skona mig?. Samtidigt som det tryckte till i livmoder/äggledar området kändes det även som att det nummer två kom o knacka på. Jag gick på toaletten och kissade ut en stor klump med blod, en större klump än jag någonsin tidigare haft. Jag skulle säga att den var som ett värmeljus i diameter. Är detta normalt? Hur kan det ha bildats en så stor klump? Att ringa gynekolog eller vård öht känns i första hand inte som ett alternativ då jag med endometrios ringt väldigt många gånger och de nästan hånat en för att man ringer om mens/mensvärk, så jag ger detta en chans att rådda i det hela... hoppas någon orkat läsa sig igenom detta (eloge till dig isåfall) och har några funderingar kring detta. Tack på förhand.


    Mens, mensvärk, försöker bli gravid, endometrios
  • Svar på tråden Stor klump svimfärdig
  • Anonym (:()

    Jag känner igen mig i det du skriver när jag fick mitt missfall för en herrans massa år sedan. Var dock i v 9-11 cirka så det var stora klumpar som kom.

Svar på tråden Stor klump svimfärdig