• Wed 29 Jan 2020 06:50
    196 visningar
    0 svar
    0
    196

    Oplanerat gravid och vet inte vad jag ska göra!

    Jag plussade förra söndagen och jag är fortfarande i chock! Maken och jag har totalt 4 barn sen tidigare (han två sen tidigare förhållande, jag ett sen innan och en liten ettårig tjej gemensamt) och vi sade att nu fick det vara nog. Inga fler barn. Lilltjejen blev en liten sladdis då storasyskonen är 10,10 och 12 år. Trots ppiller så är jag nu gravid igen, tydligen. Direkt dagen efter att jag plussade ringde jag och bokade tid för abort. Det fanns inget annat alternativ. Vi hade ju bestämt att det inte skulle bli fler. Och jag är dessutom gräsänka under veckorna för maken jobbar i Norge.

    Men vi har ett tufft missfall i bagaget och jag har även gjort en abort i mina yngre dagar som jag ångrat så sjukt mycket hela livet, så det var/är verkligen inget jag ville/vill göra.. Men vi ville ju inte ha fler och maken har varit extratydlig med detta innan jag plussade. Men efter jag sa att jag var gravid nu igen så kramade han mig och sa att det var mitt val. Och jag trodde och ville nog egentligen att han skulle säga att han inte ville ha fler.. Istället, dagen innan den bokade aborten så vågade han tillslut säga att han ville att vi skulle behålla barnet, att han absolut kan tänka sig en liten till. Så då avokade jag aborten direkt.

    Och ja, visst vore det magiskt för ettåringen att få ett syskon i mer samma ålder. Det är ju sånt glapp från henne till storasyskonen.

    MEN klarar jag två små barn ensam under veckorna?! Hur kommer lilltjejen reagera när hon plötsligt måste vänta på sin tur om jag annat osv. Och tänk om det blir ett kolikbarn, hur löser jag nattningen? Nu sover ettåringen bra hela nätterna oftast men jag är ändå orolig.

    Så snälla finns det någon som varit i liknade sits eller en ensamstående supermamma som kan tala om hur det är att ta hand om två små ensam.

    Jag vill ju egentligen inte göra abort för jag tror jag kommer ångra det, men jag är rädd och orolig för hur jag skulle klara det vardagliga livet med en snart tvååring (när bebis kommer är hon 1år och 10mån) och en nyfödd... Samtidigt så är det ju bara några dagar i veckan... Varje gång jag ser en nackdel ser jag en fördel och vice versa... Jag vet varken ut eller in just nu...

Svar på tråden Oplanerat gravid och vet inte vad jag ska göra!