• Cis

    Antagligen teckenblödning igår, ingenting händer. Otålig!

    Har bf på måndag. Hade vad jag tror och läst mig till, en teckenblödning igår morse vid 9. Var på toa och när jag skulle torka mig var det helt rött på pappret. Fortsatte torka och kom mer rött. Typ som när mensen drar igång ordentligt. Några småbitar av något slag i också men inte så det skulle röra sig om någon slempropp tror jag inte. Sen övergick det till att vara brunt under dagen och till kvällen hade det avtagit helt. Hade även mensvärk hela fm och mer sammandragningar än vanligt under hela dagen.

    Min bm sa att det kunde vara teckenblödning, men hon var väldigt vag i sina utlåtanden.

    Sen till saken hör att vi hade sex eftermiddagen innan. Men aldrig någonsin fått blödning efter sex förut. Och detta skedde ju 14 h efter. Kan väl inte bara bero på det?

    Är så otålig. Vill bara få min bebis nu. Någon som har erfarenhet av teckenblödning? Var det ens det jag hade? Hur var er? När började er förlossning efter blödningen?

  • Svar på tråden Antagligen teckenblödning igår, ingenting händer. Otålig!
  • cleoeme

    Hade jag fått blödning utan att värkarna satt igång så hade jag åkt in till förlossningen direkt. Låter faktiskt oroande!

  • Anonym (Sa)

    Jag fick en mindre blödning (bara lite på papper) drygt fyra dygn innan vattnet gick. Inga värkar däremellan dock.

  • Cis
    cleoeme skrev 2020-01-29 12:14:14 följande:

    Hade jag fått blödning utan att värkarna satt igång så hade jag åkt in till förlossningen direkt. Låter faktiskt oroande!


    Var hos min barnmorska två timmar efter. Hon verkade inte tycka det var oroväckande och allt är som normalt med fosterrörelse osv. Hon trodde det var livmodertappen som börjat vidga sig och att det var normalt med en blödning då. Hon tyckte att om jag blödde mer under dagen skulle jag ringa förlossningen, annars inte. Men kanske jag borde eller?
  • Cis
    cleoeme skrev 2020-01-29 12:14:14 följande:

    Hade jag fått blödning utan att värkarna satt igång så hade jag åkt in till förlossningen direkt. Låter faktiskt oroande!


    Ringde faktiskt förlossningen för att höra med dem. Dom tyckte absolut inte det var oroande. En liten blödning är normalt. Bara om det fortsätter blöda dem vill kolla upp det. Hon trodde som min andra barnmorska jag träffade igår att det var teckenblödning eller delar av slemproppen. :)
  • cleoeme
    Cis skrev 2020-01-29 13:31:03 följande:

    Ringde faktiskt förlossningen för att höra med dem. Dom tyckte absolut inte det var oroande. En liten blödning är normalt. Bara om det fortsätter blöda dem vill kolla upp det. Hon trodde som min andra barnmorska jag träffade igår att det var teckenblödning eller delar av slemproppen. :)


    Ja bra! Tycker man hör om så många som förlorar sin bebisar i magen på slutet.. Skönt att du känner dig trygg. Jag började blöda i samband med att slemproppen lossnade, sen tog det typ 4 timmar innan hon föddes :) lycka till! Är du nervös?
  • Cis
    cleoeme skrev 2020-01-29 14:03:32 följande:

    Ja bra! Tycker man hör om så många som förlorar sin bebisar i magen på slutet.. Skönt att du känner dig trygg. Jag började blöda i samband med att slemproppen lossnade, sen tog det typ 4 timmar innan hon föddes :) lycka till! Är du nervös?


    Ja eller hur. Min kompis förlorade sin dotter v 34 :/ Så jag är väldigt observant på allt. Hade jag inte haft tid till bm igår hade jag ringt förlossningen redan igår. Tack och lov har jag en livlig krabat där inne så följer fosterrörelser väldigt observant.

    Hoppas verkligen mitt sätter igång snart. Hihi Tack! Mer förväntansfull än nervös. Är så taggad inför att få uppleva förlossningen och träffa min bebis. Var det längesen du födde?
  • Anonym (anna)

    Jag fick en blödning dagen innan min son kom. Eller först kom slemproppen ytterligare någon dag innan, sen kom blödningen och födde dagen efter det

    Lycka till och hoppas det kommer igång snart!

  • Cis
    Anonym (anna) skrev 2020-01-29 20:09:46 följande:

    Jag fick en blödning dagen innan min son kom. Eller först kom slemproppen ytterligare någon dag innan, sen kom blödningen och födde dagen efter det

    Lycka till och hoppas det kommer igång snart!


    Tack. Hoppas jag också. Slemproppen kom igår men fortfarande lugna gatan. Vet inte om hela kom. Men kom ganska mycket iaf. Hoppas innan helgen är slut att jag får träffa min bebis <3
  • mallalala
    I första grav fick jag en liten blödning 41+4. Men det hände ingenting. Blev sen igångsatt på 42+0

    I andra grav fick jag också en lite blödning i v 38 någongång. Ingenting händå då heller utan dottern kom i v 39 med planerat snitt.

    Så för mig har blödningarna inte inneburit något. Ringde dock förlossningen båda gångerna men de sa att det var helt normalt när man är så nära bf.
  • cleoeme
    Cis skrev 2020-01-29 14:22:31 följande:

    Ja eller hur. Min kompis förlorade sin dotter v 34 :/ Så jag är väldigt observant på allt. Hade jag inte haft tid till bm igår hade jag ringt förlossningen redan igår. Tack och lov har jag en livlig krabat där inne så följer fosterrörelser väldigt observant.

    Hoppas verkligen mitt sätter igång snart. Hihi Tack! Mer förväntansfull än nervös. Är så taggad inför att få uppleva förlossningen och träffa min bebis. Var det längesen du födde?


    Det är 3 månader sen! :) förlossningen är en skitcool och smärtsam upplevelse. Försök att inte föreställa dig hur du vill ha det, ta det som det kommer och bestäm inget i förväg. Då kommer det bli hur bra som helst.
Svar på tråden Antagligen teckenblödning igår, ingenting händer. Otålig!