Tandvärk
Vaknade i natt av tandvärk på högra sidan. Jag kan inte riktigt lokalisera vart smärtan kommer ifrån men det känns på hela käken typ och det kändes lite under tungan också. Det var en ihållande smärta som höll på i ca 2-3 timmar. Jag tog ingen tablett för det utan lyckades till slut somna om.
Nu har den värsta värken gått över. Känner fortfarande att det är en molande värk i käken och jag har huvudvärk och trött efter denna natt.
Jag undrar om det kan vara att jag har hål i någon tand eller en inflammation eller om det är av tandpressning? För sekunden då jag vaknade så kände jag hur riktigt hårt jag tryckte ihop tänderna. Mina nätter består av att jag vaknar ofta för att amma min dotter och min hund har börjat skälla på natten när han vill gå ut så jag somnar liksom aldrig riktigt djupt, ligger alltid på helspänn för att förbereda mig på att stiga upp eller amma. Plus att vi är på besök och har och ska vara det ett tag framöver och sängen är blä. Tempurmadrass och alldeles för hård, har ont i rygg och nacke varje dag. Är det tandpressning? Jag tycker att det låter som det.
Borde jag uppsöka tandläkare? Har liksom inte råd med det nu..