• Leah56

    Hjärtformad livmoder? Någon som har Erfarenhet av det?!

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt i 5 månader nu att få barn, Fick reda på idag hos gyneklogen att jag har en hjärtformad livmoder enligt läkaren var det ingen större oro eller att de ska ha någon påverkan på chanser att bli med barn utan mer när man väl bli med barn att fostret kan ha svårt att få plats men att det är något som man utreder då och inte nu. Hon sa att jag inte skulle oroa eller tänka på det utan mer att det är bra att veta om att man har det. Någon mer som har de här? Har googlat en del och står olika på nätet, en del har mer hjärtformad en andra osv. Nu sa läkaren att jag inte borde oroa mig men har aldrig hört detta innan så någon som har mer information? Tycker de inte finns så jätte mycket på nätet. Tacksam att höra både bra och dåliga erfarenheter av de här!!

  • Svar på tråden Hjärtformad livmoder? Någon som har Erfarenhet av det?!
  • Aamon

    Flera i min släkt har det, i varierande grad. Vissa har kunna bära barn i 40 graviditetsvecka, andra inte. Den som har haft grövst problem har klarat att bära sitt första barn till v32.

    I varierande grad har vi haft olika lätt eller svårt att bli gravida, vilket får mig att tro att det inte beror på den hjärtformade livmodern.

  • Leah56

    Jaha okej intressant!! Aldrig hört talats om de innan nämligen.. Läkaren sa ju inget

    Om att de ska vara något problem att få barn men man börjar ändå få nojiga tankar i huvet mär man hör något man inte vet så mkt om!! :/

  • Leah56
    Aamon skrev 2020-01-30 16:54:10 följande:

    Flera i min släkt har det, i varierande grad. Vissa har kunna bära barn i 40 graviditetsvecka, andra inte. Den som har haft grövst problem har klarat att bära sitt första barn till v32.

    I varierande grad har vi haft olika lätt eller svårt att bli gravida, vilket får mig att tro att det inte beror på den hjärtformade livmodern.


    aha okej intressant!! Aldrig hört talats om de innan nämligen.. Läkaren sa ju inget

    Om att de ska vara något problem att få barn men man börjar ändå få nojiga tankar i huvet mär man hör något man inte vet så mkt om!! :/
  • Langdskidor

    Känner en person med detta, hon födde båda sina förtidigt, ena var vecka 35 och andra 33 eller 34 minns inte, dom var helt friska fick lite sondmatning, inga problem alls. Hon blev gravid naturlig väg eller vad man säger(?)

  • Leah56
    Langdskidor skrev 2020-01-30 21:13:33 följande:

    Känner en person med detta, hon födde båda sina förtidigt, ena var vecka 35 och andra 33 eller 34 minns inte, dom var helt friska fick lite sondmatning, inga problem alls. Hon blev gravid naturlig väg eller vad man säger(?)


    Okej de låter ju skönt att höra är ju dock lite äldre 31 men jag hoppas att de går för oss snart:)
Svar på tråden Hjärtformad livmoder? Någon som har Erfarenhet av det?!