Utmattad? Deprimerad?
Mitt första inlägg så ber om ursäkt om nåt blivit fel
Är kille 22 år gammal och mår lite sådär, har en svag huvudvärk i stort sett varje dag tillsammans med en slags overklighetskänsla och yrsel, nästan alltid från sen förmiddag/tidig eftermiddag och ända fram tills jag somnar. Har även blivit ganska glömsk, glömmer mycket små skit som jag i vanliga fall hade kommit ihåg. Jobbar heltid och har en del "större" projekt för mig hemma som jag håller på med ibland på kvällar och ofta hela helgerna. Känner mig riktigt trött hela tiden, både fysiskt och psykiskt. Knappt nån motivation till nåt, förutom konstigt nog jobbet och mina "projekt". Det är jag alltid lika sugen på. Älskar att gå till jobbet och trivs väldigt bra med alla min kollegor, och längtar tills jag slutar så jag kan fortsätta greja hemma. Men allt käns lixom hopplöst så fort jag sätter mig i bilen klockan 4 o är påväg hem. Vill knappt träffa vänner längre, och ingen som helst lust att överhuvidtaget träffa tjejer. (Olikt mig). Jag sover väldigt oroligt, snarkar och vaknar 2-5 ggr nästan varje natt och har svårt att somna om. Nära vänner samt mor o far tror att jag är utmattad och stressad, men de stämmer inte alls med hur jag själv känner (eller kanske inbillar mig?) om min tillvaro. Visst är trött ofta, men känner mig inget stressad på dagarna, och känner inte att nån ställer för höga krav på mig. Eller att jag skulle vara missnöjd med mitt jobb. Hemma är jag väldigt lättirriterad och får lätt utbrott på morsan o farsan. Ska tilläga att jag väntar på en tid på sömnmedicin för o se om jag har sömnapné. Vänner säger att jag snarkar högt och slutar andas under perioder på natten. Hoppas nästan på att jag har sömnapné, för det innebär att det finns en lösning. Men kanske lite ovanligt vid 22 år? Är inte heller överviktig. Tänkte mest höra om nån känner igen sig och blivit "frisk" eller har nån tanke om vad de kan vara. Vill bara bli normal igen.