• Fri 31 Jan 2020 12:40
    761 visningar
    10 svar
    10
    761

    Hcg halt hjälp

    Fick svar, 5586 hcg halt i v 6+3.. är det för lågt?

    Någon som det gått bra för som haft så lågt?

  • Svar på tråden Hcg halt hjälp
  • Fri 31 Jan 2020 12:49
    #1

    Här är en lista som riktlinjer.

  • Fri 31 Jan 2020 12:50
    #2

    Enligt listan stämmer dina nivåer överens med v 5+1 men sen kan det säkert vara olika för alla

  • Anonym (Uu)
    Fri 31 Jan 2020 13:17
    #3
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-31 12:40:04 följande:

    Fick svar, 5586 hcg halt i v 6+3.. är det för lågt?

    Någon som det gått bra för som haft så lågt?


    Vad har läkaren eller gym sagt angående provsvaren? Har du gjort ultraljud så du helt säkert vet att vecka stämmer?
  • Anonym (Uu)
    Fri 31 Jan 2020 13:18
    #4
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-31 12:40:04 följande:

    Fick svar, 5586 hcg halt i v 6+3.. är det för lågt?

    Någon som det gått bra för som haft så lågt?


    Vad har läkaren eller gyn sagt angående provsvaren? Har du gjort ultraljud så du helt säkert vet att vecka stämmer?
  • Fri 31 Jan 2020 13:43
    #5
    Anonym (Uu) skrev 2020-01-31 13:17:58 följande:

    Vad har läkaren eller gym sagt angående provsvaren? Har du gjort ultraljud så du helt säkert vet att vecka stämmer?


    Tog prover via werlabs så har inte haft kontakt med varken Gun eller läkare. Allt känns kört bara.
  • Fri 31 Jan 2020 15:11
    #6

    Ser dock att det skiljer sig oerhört mycket mellan människor. Jag tror mitt ägg fäste på dag 10 efter ÄL då tempen gick upp på dag 11 och då gav utslag på testa tidigt (10 ml/u). Så jag är kanske lite trögstartad... ska ta nytt på måndag igen så får vi se.

  • Anonym (Ett till)
    Fri 31 Jan 2020 17:17
    #7

    Grejen med HCG prover är ju att man ska se dubbleringstiden. Det är den ökningstakten som är intressant. För som listorna visar är ju variationerna enorma hos olika kvinnor!! Ta ett prov till. Låt det gå minst 48 timmar mellan!!

  • Mascar­aklump­ar
    Fri 31 Jan 2020 17:33
    #8

    Ett ensamt hcg-test kan inte prediktera hur graviditeten fortskrider. Den enda information det kan ge dig är om du är gravid eller inte. Din missfallsrisk är således varken högre eller lägre än om du inte vetat din hcg-halt, den enda skillnaden är att du är några hundralappar fattigare.

    Det är ganska vanligt att ha den känslan under graviditeten att det inte kommer gå bra, även fast det inte finns något som tyder på att det inte skulle göra det. Är allt bra ut rent objektivt så finns det inga samband mellan att känna att det kommer att gå dåligt och att det faktiskt gör det.

  • Fri 31 Jan 2020 18:42
    #9
    Anonym (Ett till) skrev 2020-01-31 17:17:14 följande:

    Grejen med HCG prover är ju att man ska se dubbleringstiden. Det är den ökningstakten som är intressant. För som listorna visar är ju variationerna enorma hos olika kvinnor!! Ta ett prov till. Låt det gå minst 48 timmar mellan!!


    Ja jag har läst på nu ordentligt! Ska ta nya prover på måndag så är det bara att hålla tummarna har fortfarande symtom som ilningar, ömma bröst och har börjat få illamående till och från. Jag ska gömma mig positiv
  • Fri 31 Jan 2020 18:43
    #10
    Mascaraklumpar skrev 2020-01-31 17:33:04 följande:

    Ett ensamt hcg-test kan inte prediktera hur graviditeten fortskrider. Den enda information det kan ge dig är om du är gravid eller inte. Din missfallsrisk är således varken högre eller lägre än om du inte vetat din hcg-halt, den enda skillnaden är att du är några hundralappar fattigare.

    Det är ganska vanligt att ha den känslan under graviditeten att det inte kommer gå bra, även fast det inte finns något som tyder på att det inte skulle göra det. Är allt bra ut rent objektivt så finns det inga samband mellan att känna att det kommer att gå dåligt och att det faktiskt gör det.


    Tack för dom otroligt bra orden! Tacksam för det jag ska hålla mig positiv nu
Svar på tråden Hcg halt hjälp