• Anonym (Reslusta!)

Välja all inclusive eller inte

Jag ska snart ut på min första ensamresa och har faktiskt redan preliminärbokat.
    Valde ett hotell med all inclusive då det känns så bekvämt.

Men nu börjar åsikter från vänner och bekanta poppa upp, vissa tycker att det är rena semesterdödaren och andra bara älskar det.

Vad tycker ni?
    Säg gärna för- och nackdelar!

• Svar på tråden Välja all inclusive eller inte
  • CitronTulo

Beror ju på vad du vill ha ut av din semester!

Är det främst avkoppling så är all inclusive finemang då du inte behöver ha bekymmer om vad och vart du ska äta!

Men vill man åka runt och se sig om mycket och inte kommer att spendera så mycket tid på hotellet så är det ju onödigt att betala för det.

Men sen är det ju inget som hindrar att man käkar ute någon dag ändå om man vill!

• Anonym (Grus i dojjan.)

Är det inte alltid mycket barn på såna ställen? Är det bra eller?
    Sen, brukar man tröttna fort på deras upplägg av menyer.

• Anonym (A)

Har varit på några AI-resor och några med halvpension. Men det har varit golfresor och vi har varit 14-16 personer totalt. Då är fokus på att spela golf och inte att turista. Dessutom åkte vi utanför turistsäsongen, och då slipper man alla barnfamiljer, vilket är skönt.

Annars skulle jag aldrig välja det, jag gillar att vara ute och se mig omkring, göra utflykter, vandra osv.  Samt även äta på olika restauranger.

Men alla är olika, vill man bara bada och sola och inte gå så långt från hotellet, då passar det ju med AI.

• Anonym (Reslusta!)
    CitronTulo skrev 2020-01-31 15:00:26 följande:

Beror ju på vad du vill ha ut av din semester!

Är det främst avkoppling så är all inclusive finemang då du inte behöver ha bekymmer om vad och vart du ska äta!

Men vill man åka runt och se sig om mycket och inte kommer att spendera så mycket tid på hotellet så är det ju onödigt att betala för det.

Men sen är det ju inget som hindrar att man käkar ute någon dag ändå om man vill!

Jag är bara ute efter lugn och ro. Sol och vila.
    Ja, och kanske någon fartfull kväll också men absolut inte alla.

Jag tänker som du att det går ju faktiskt att gå ut och äta ändå.

Tack för ditt svar.
  • Anonym (Reslusta!)
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-01-31 15:00:57 följande:

Är det inte alltid mycket barn på såna ställen? Är det bra eller?
    Sen, brukar man tröttna fort på deras upplägg av menyer.

Hotellet jag bokat är ett vuxethotell med 16-årsgräns.
    Så stojiga kids slipper jag.

Jag vet inte, har ju aldrig rest så...
  • Anonym (H)

Jag älskar all invlusive och letar alltid efter hotell som har det när vi ska iväg. Älskar bufféer, slippa leta restauranger hela tiden, bara kunna gå hämta glass/dricka/crepes etc när man vill osv.

• Anonym (Reslusta!)
    Anonym (A) skrev 2020-01-31 15:02:41 följande:

Har varit på några AI-resor och några med halvpension. Men det har varit golfresor och vi har varit 14-16 personer totalt. Då är fokus på att spela golf och inte att turista. Dessutom åkte vi utanför turistsäsongen, och då slipper man alla barnfamiljer, vilket är skönt.

Annars skulle jag aldrig välja det, jag gillar att vara ute och se mig omkring, göra utflykter, vandra osv.  Samt även äta på olika restauranger.

Men alla är olika, vill man bara bada och sola och inte gå så långt från hotellet, då passar det ju med AI.

Jag kommer mest att ligga vid poolen eller hotellets strand. Ja, det känns som att all in är ett bra val för mig.
  • Anonym (Reslusta!)
    Anonym (H) skrev 2020-01-31 15:05:13 följande:

Jag älskar all invlusive och letar alltid efter hotell som har det när vi ska iväg. Älskar bufféer, slippa leta restauranger hela tiden, bara kunna gå hämta glass/dricka/crepes etc när man vill osv.

Tack för input!
    Det blir detta hotell och all in. Det gick snabbt att bestämma sig när väl tråden fick lite respons!.
  • Anonym (A)
    Anonym (Reslusta!) skrev 2020-01-31 15:06:09 följande:
    Jag kommer mest att ligga vid poolen eller hotellets strand. Ja, det känns som att all in är ett bra val för mig.
    Det är ju kul att testa, om man tycker det verkar intressant. Gillar man det inte, så väljer man något annat nästa gång.

Jag tycker själv att det ena utesluter inte det andra, man kan åka på semester på så många olika sätt. Man behöver inte göra på samma sätt varje gång.
  • Anonym (Reslusta!)
    Anonym (A) skrev 2020-01-31 15:13:08 följande:
    Det är ju kul att testa, om man tycker det verkar intressant. Gillar man det inte, så väljer man något annat nästa gång.

Jag tycker själv att det ena utesluter inte det andra, man kan åka på semester på så många olika sätt. Man behöver inte göra på samma sätt varje gång.
    Det är ju också att jag ska resa själv. Kanske inte så roligt att gå ut och leta restaurang själv varje kväll.
Svar på tråden Välja all inclusive eller inte