HJÄLP, kan inte sluta stalka
För det första vill jag skriva att jag sökt proffesionellt hjälp men det kommer att ta ett tag innanhav kan påbörja denna.
För 2 år sen träffade jag en helt underbar kille jag hade typ kort men intensivt förhållande med. Sedan när det skulle pratas känslor så blev han istället väldigt kall. Kvar stod jag med mina känslor. Försökt prata med honom men det gick inte. I allt vi gjort tydde på att han hade känslor men ändå lägger han det som att bara jag hade det och de sårade mig väldigt mycket.
Hur som helst vi bor ganska nära varandra och jag måste åka förbi hans hem till och från jobbet. Varje gång känns det som jag tvångsmässigt tittar ifall han är hemma, vad han kan tänkas göra osv.
Jag kollar hans facebook och hans snapchat var han är och grubblar ihjäl mig med vad han kan tänkas göra, med vem och hur han kan tänkas må och känna. Kan hålla på så i timmar och jag vet att det är väldigt sjukt beteende. Ibland kan jag fokusera på annat i perioder men får återfall och just nu är jag djupt i ett sådant och kan inte ta mig för så mycket annat.
Hur gör jag för att bryta detta? Jag vill inget hellre än att bli fri från det. Eller att jag någon dag ser att han träffar någon annan tjej, för då tror jag att jag slutat. När det kommer svart på vitt.
Jag vet att detta låter helt sjukt men kan verkligen inte sluta. Ju mer jag tänker på att inte tänka på honom, inte kolla om han är online på FB osv så gör jag det ännu mer. Som sagt detta går mycket i perioder och just nu är en dålig sådan.
Någon som varit i en liknande situation? Eller har tips på hur jag kan släppa detta? Vill inget hellre än att bli fri från mina tankar på honom. Men ju mer jag tänker på att jag inte får tex kolla han på FB ju mer gör jag det.
Jag vill ju vara kunna leva mitt eget liv ?utan honom? eller rättare sagt tankarna på honom.