• Fri 31 Jan 2020 21:09
    1056 visningar
    1 svar
    1
    1056

    Psykosocial utredning

    Någon som varit på psyko social utredning inför insemination eller IVF? Vad tycker ni om utredningen? Hur upplevde ni besöket eller besöken?

    Hur lång tid tog det för kuratorn att skriva själva utredningen och skicka till gyn?

    jag har precis varit till en kurator för utredning. Och egentligen tycker jag att det nog är bra att det görs. men det känns också konstigt. Är en kurator utbildad för att se om någon blir en bra förälder? min kurator frågade efter referens personer. Hon har dock inte ringt till dem än. Det har snart gått en vecka sedan jag var där. Jag känner mig lite stressad över att det sån tid. Jag har kollat i min journal på nätet och det finns inget skrivet från besöket. Det kan ju vara så att kuratorn har skrivit något som inte syns.

    vad har ni för erfarenheter?

  • Svar på tråden Psykosocial utredning
  • Tue 10 Mar 2020 20:46
    #1

    Jag har förstått att det ser väldigt olika ut i olika landsting. En del har fått lämna kontoutdrag, anställningsintyg och flera referenser. En del har behövt två samtal.

    Jag upplevde den psykosociala utredningen bara som ett trevligt samtal och fick veta direkt efter samtalet att jag var godkänd. Jag fick sedan en läkartid inom en vecka.

Svar på tråden Psykosocial utredning