• Fru Indosaurie

Kostnad för att anlita målare?

Någon som är målare/tapetserare eller känner någon som är det kanske?

Jag vill veta vad det kan kosta på ett ungefär att måla eller tapetsera (tapetsering går ju fortare så det borde vara billigare?) ett rum på 20 kvm alternativt ett på 10 och 12 kvm. Nu vet jag inte hur många kvm väggarna är men detta är rummens storlek.

Jag vet att jag kan ringa en målare och fråga men jag det finns förmodligen ingen som har öppet nu

• Svar på tråden Kostnad för att anlita målare?
  • Vem vet

Det som tar tid är ju förarbetet....

Där kan det gå några timmars betalning....

Vi hade några billiga kontakter, jag minns inte om de skulle ha 200/ timme och då var de två.

• Fru Indosaurie

Tack.
    Jag kan göra förarbetet själv
    haha.
    Tapeter är ju rätt dyrt också iofs..

men ingick tapeterna i timpriset? Eller köpte ni till det också?

Antar att det slutar med att sambon tapetserar själv till slut

• Vem vet

Nä, de skulle bara jobba Och sedan ville de ha Coca cola

Sätt Sambon i arbete du och sedan shoppar ni något kul för pengarna ni tjänar

Är det bebisrummet?

• Fru Indosaurie

haha.
    Problemet är att min sambo HATAR allt som har med hantverk att göra
    Men han sa tidigare idag att han skulle göra det ändå..

Det är främst vardagsrum och bebisrum..
    vårat sovrum kan hålla sig ett tag till..
    Vi målade köket och hallen för 1 månad sen men det har vi redan ångrat så det måste också göras om
    Så nu pratar vi stora pengar..
    Vi har ingen som kan hjälpa oss heller.. så att det kan gå lite fortare..

• Vem vet

Jag brukar börja lite tafatt och sedan tycker maken synd om mig och gör färdigt Han gillar inte heller att måla och tapetsera, men vår fina arb. fördelning har gjort att det går lite bättre

• Fru Indosaurie

Joo vi brukar göra det tillsammans men han blir så arg på väggen, färgen, penslarna.. allt och med mina graviditetshormoner lär ju jag börja gråta
    kan se det hela framför mig haha.

Han ger upp lätt. Går något åt skogen så är det ingen idé tycker han. Är lite rädd för att få ett halvfärdigt rum

• Vem vet

Jag ville bara berätta att jag blir retad av släkt och vänner, för vi hade målat sovrummet i huset och sedan efter några månader köpte jag nya gardiner, de blev mkt fina men passade inte till färgen i sovrummet så där fick maken tapetsera om

Gissa om jag får höra det ofta.....

• Fru Indosaurie

haha

Så gjorde min kompis nyss, SÅ kul =) Fast där var det köket..

Vi målade ju som sagt köket och hallen för bara 1 månad sen men det blev vi mindre nöjda med, kommer ihåg hur vi slet. Och nu med en liten valp..

• nattinattio

när vi byggde hus för ca 3½ år sedan å fick barn för tidigt så hade vi egentligen inte tid med de sista som tapetsering ( allt förarbete var klart så det gällde bara att smälla upp tapeterna), kollade då priser på olika ställen å fick då tex priser som:

tapetsering ac huset vårat (de var ej å tittade utan vi sa bara 4 rum + kök + hall, total boyta ca 120 kvm) billigaste offerten låg på ca 8000,- + tapeter, (om vi köpte tapeterna därifrån oxå) å om jag inte minns fel så var det svart dessutom.

tyckte det var dyrt å fick hjälp av en vi känner i stället.

Svar på tråden Kostnad för att anlita målare?