• syster yster

Brännande känsla på kinderna, i halsen och i öronen

Många gånger den senaste tiden har det helt plötsligt börjat brännas på mina kinder samt i öronen och en konstig känsla i halsen. Ungefär som en brännande känsla. För en vecka sedan så var det som att hela kroppen gick på högvarv. Jätteotäck känsla. Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Brännande känsla på kinderna, i halsen och i öronen
  • Yxelita94

Hur mår du i allmänhet fysiskt och psykiskt? Är du stressad eller går runt med någon underliggande oro? Jag tycker (spontant) att det låter som en del av en panikångestattack. Och har man inte haft ångest förut eller inte vet hur det känns, så kan det låta löjligt. Men min panikångest (eller ångest i allmänhet) började när jag trodde jag mådde som bäst i livet. Fick en brännande känsla i hela ansiktet och bröstkorgen ibland, kändes som jag fick ett strykjärn på huden. Det är ett vanligt symptom på stress och oro. Det är ju mest sånna diffusa symptom som kan tyda på att kroppen och psyket säger ifrån. Vissa får stickningar i händer och fötter och tror att det är typ stroke, andra får hjärtklappning och tror att det är hjärtinfarkt med mera. Men visar sig vara ångest! Reflektera upp hur du mår i vardagen :)

• skruttan8

Kan ju helt enkelt vara klimakteriet om du är i den åldern eller sköldkörteln som kan göra att värmereglaget slutar fungera normalt. Och såklart även stress, trötthet eller panikångest som ovan skrev.

Svar på tråden Brännande känsla på kinderna, i halsen och i öronen