• Linnea77

    Någon som kan en mörk toning man ej blir grön av??????

    Har i grunden mörkt hår men har länge haft många ljusa slingor! Valde att hos frisör Bleka ner mitt hår ljust för att få en helhetlig nyans. Dock blev det fiasko! Topparna fina med botten orange! Tog silverschampo som ej hjälpte. Tog då en färg i med asktoner som var mot gråa hår! Botten blev mörk o bättre, dock blev mina ljusa toppar solkiga! Vill nu tona ner mitt hår helt i mörkare! Förstår att man behöver ha en toning med röda toner för att undvika gröna skiftningar! Någon som har ett bra exempel på vilken toning man kan ha? Schwarzkopfs toningschampo chokladbrun eller är det för lite röda pigment?

    Vill inte gå tillbaka till den frisören jag var hos! Vill bara se normal ut i håret

  • Svar på tråden Någon som kan en mörk toning man ej blir grön av??????
  • honutannick

    Jag går ofta fram och tillbaka mellan blont och brunt, färgar hemma och blir alltid bra resultat :)

    Mitt knep är att du tar en brun färg med lite rött i, typ kastanj, det gör så att det inte blir grönt, sen lägger jag på en brun färg (om jag inte vill ha lite rött denna gång men så jobbigt att hålla efter)

    Det funkar varje gång, dock har jag bara gjort det med permanent hårfärg, ej toning. Och köp en bra inpackning efter alla färgningar, lycka till!

Svar på tråden Någon som kan en mörk toning man ej blir grön av??????