Forum Singel - Svårt att få barn
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vill så gärna ha barn

Sön 2 feb 12:13 Läst 0 gånger Totalt 6 svar
    Sön 2 feb 12:13
    I mitt liv har de hampat sig så att det aldrig blivit några barn. Jag kan längta enormt efter att få vara gravid, känna ett liv växa & få känna den där villkorslösa kärleken som bara finns mellan förälder & barn. 
    Lever ensam sedan 2 år tillbaka & verkar inte träffa på ngn att dela mitt liv med heller. Är 38 år & är rädd för att tiden springer ifrån mig.

Läst lite om spermadonationer etc. På ett sätt känns det nästan pinsamt, att inte kunna lyckas på egen hand. Vill dock påpeka att jag inte på något vis är desperat, så skulle aldrig bara gå ut för att träffa nån & bli gravid.

Någon annan som är i samma situation?
  • Sön 2 feb 12:29 #1
    Vilsen och rådlös skrev 2020-02-02 12:13:49 följande:
    Läst lite om spermadonationer etc. På ett sätt känns det nästan pinsamt, att inte kunna lyckas på egen hand. Vill dock påpeka att jag inte på något vis är desperat, så skulle aldrig bara gå ut för att träffa nån & bli gravid.

Någon annan som är i samma situation?
    Det är väl inte ditt fel att du inte träffat rätt kille? Det kan knappast ses som ett misslyckande för att man då går till vården och ber om hjälp på egen hand. Jag tycker att du ska ta mod till dig och sätta igång processen!
  • Sön 2 feb 12:36 #2

Tack för din ödmjukhet, ska absolut överväga ditt råd.

• Sön 2 feb 14:31 #3 +1

Jag tror det är många som känner igen sig i din situation. Där sökandet efter den rätte inte gått som en först hoppats och så känns det som tiden håller på ta slut. Jag har haft förmånen att kunna hjälpa några i den situationen. Sedan finns det ju många möjliga vägar framåt, även om donation är den snabbaste och kanske enklaste

• Sön 2 feb 15:52 #4

Skulle du klara av en graviditet själv?

Jag hade inte klarat min utan min sambo, spydde dygnet runt, kunde inte ta mig nånstans, sjukskrivning så dålig lön. Sen hur psyket tog stryk av dagliga kräkningar och illamående.

Förstår att det kan kännas pinsamt men om du tror att tiden rinner ut o inte vill chansa så kör på

• Lör 15 feb 00:08 #5

Mitt råd är att köra på på egen hand eller överväga att frysa in dina ägg, det önskar jag att jag gjort när jag var yngre...

• Lör 15 feb 00:13 #6

Du bör nog frysa ägg för säkerhetsskull. Sen ska du nog akta dig så att du inte stressar in i ett förhållande eftersom du känner att klockan tickar. Känn efter att det verkligen är rätt innan du skaffar barn så att du inte blir ihop med någon för att det känns ok och du vill ha barn. Är nog lätt hänt om stressen börjar komma fast då är det kanske bättre att skaffa barn själv och sen leta rätt på en partner och styvfarsa sen.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll