• Sun 2 Feb 2020 13:35
    334 visningar
    6 svar
    6
    334

    Kläder till 3 åring som inte sitter åt

    Hejsan! Har en treåring som älskar att använda leggings/tights. Hon är dock lite bred över magen och tycker därför att de flesta leggings sitter hårt över magen. Någon som vet var man kan hitta leggings med lite bredare passform som inte sitter åt så mycket över magen? Hon har strl 110.

  • Svar på tråden Kläder till 3 åring som inte sitter åt
  • Sun 2 Feb 2020 13:43
    #1

    Villervalla fick vi sluta använda eftersom att vi har motsatt problem. Upplever också pop och KappAhl som lite bredare.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sun 2 Feb 2020 13:50
    #2

    Vilka märken har ni provat?

    Villervalla tycker jag har varit lite bredare. PoP har resår i midjan som går att justera. Tights brukar också gå bra att vika upp eller helt enkelt "ryscha" nertill så man kan köpa en större storlek om det behövs i midjan utan att längden behöver vara exakt.

  • Sun 2 Feb 2020 14:07
    #3

    Ebbekids funkar inte heller för oss.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tue 4 Feb 2020 20:05
    #4
    BuoBä skrev 2020-02-02 13:50:13 följande:

    Vilka märken har ni provat?

    Villervalla tycker jag har varit lite bredare. PoP har resår i midjan som går att justera. Tights brukar också gå bra att vika upp eller helt enkelt "ryscha" nertill så man kan köpa en större storlek om det behövs i midjan utan att längden behöver vara exakt.


    Vi har väl inte provat så jätte mycket. Använde en del pop när hon var liten men kommer inte ihåg om ja tyckte de va bra då. Tycker de är så dyra i inköp också. Har inte så bra inkomst u när man är mammaledig.. ???? Begagnat har jag inte hittat nått. H&Ms är ju helt uteslutna iaf, de är jätte smala i passformen. Next har en del som är bra i midjan men dessa är i randigt och prickigt, vill helst ha enfärgade då det är lättare att matcha. Och helst i flerpack då de går åt en del byxor här ????
  • Tue 4 Feb 2020 20:18
    #5

    Kanske värt att prova trekvartleggings i en storlek större?

  • Tue 4 Feb 2020 22:08
    #6
    Kakmonstr3t skrev 2020-02-04 20:05:31 följande:

    Vi har väl inte provat så jätte mycket. Använde en del pop när hon var liten men kommer inte ihåg om ja tyckte de va bra då. Tycker de är så dyra i inköp också. Har inte så bra inkomst u när man är mammaledig.. ???? Begagnat har jag inte hittat nått. H&Ms är ju helt uteslutna iaf, de är jätte smala i passformen. Next har en del som är bra i midjan men dessa är i randigt och prickigt, vill helst ha enfärgade då det är lättare att matcha. Och helst i flerpack då de går åt en del byxor här ????


    Nej byxor generellt och särskilt tights har blivit mycket svårare att hitta begagnat från stl 110 har jag märkt. De slits väl ut i större grad när barnen inte växer lika fort längre...

    Next är bra valuta för pengarna. Såg att de hade ett 8-pack(!) med tights nu i hyfsat neutrala mönster. Men Brexit kanske ställer till det med moms och avgifter? Har inte satt mig in i det ordentligt.
Svar på tråden Kläder till 3 åring som inte sitter åt