• Vilsen och rådlös

    Svårt att dejta, allt verkar gå ut på sex!?

    Har försökt mig på några dejtingsiter, men utan någon större succe :)

    Verkar vara lika vanligt att fråga hur ngn mår, som att fråga om man vill ha sex. Börjar jag bli gammal?! Jag vill ju lära känna & se människan för vem den är. Men de flesta verkar tycka att man kan ligga först & lära känna varann senare.

    Finns de inte folk som tror på kärlek längre?

  • Svar på tråden Svårt att dejta, allt verkar gå ut på sex!?
  • Fjäril kär

    Och jag upplever tvärtom..

    Jag vill ha ett fullt fungerande sexliv då det är något som inte fungerade i mitt äktenskap och jag längtar verkligen efter närhet och passion . Men de jag börjar skriva med har hittills inte direkt prioriterat sex på flera år, dejtat sporadiskt, inte tagit för sig, har dåligt självförtroende etc och tycker man kan tillfredsställa varandra på annat sätt än just samlag.. Nån gång ibland javisst men inte så ofta.. Ganska frustrerande... De pratar gärna sex och om sina erfarenheter men när det väl gäller så backar de..

  • Vilsen och rådlös
    gyros skrev 2020-02-02 14:52:52 följande:

    Var tydligare med vad du söker så ska det nog gå bättre.


    Tycker jag har varit väldigt tydlig i min presentation & när de frågat så har jag oftast svarat på ett sjyst sätt att de inte är det första jag vill prata om. Men då brukar de inte vilja snacka mer.
  • Vilsen och rådlös
    Fjäril kär skrev 2020-02-02 15:04:00 följande:

    Och jag upplever tvärtom..

    Jag vill ha ett fullt fungerande sexliv då det är något som inte fungerade i mitt äktenskap och jag längtar verkligen efter närhet och passion . Men de jag börjar skriva med har hittills inte direkt prioriterat sex på flera år, dejtat sporadiskt, inte tagit för sig, har dåligt självförtroende etc och tycker man kan tillfredsställa varandra på annat sätt än just samlag.. Nån gång ibland javisst men inte så ofta.. Ganska frustrerande... De pratar gärna sex och om sina erfarenheter men när det väl gäller så backar de..


    Hmm märkligt att det kan vara så olika. Jag har helt tröttnat då det bara är sex som verkar aktuellt.
  • Gizmo

    Är medlem på flera dejtingsidor och de allra flesta killar vill bara ha sex.
    Det är det enda som många vill prata om och om jag inte vill det, 
    så har vi chattat färdigt...

  • blackfallingstar

    Jag går på sidor på internet, så fort jag börja prata med någon tjej, ta jag upp sexfrågan att jag helst vill inte ha sex för tidigt, eller komma hem till dig, utan föredrar helst en fika i stan några ggr tills man känner mer för den personen man är intresserad av..

    Annars sex är skönt inom relations ramar ..


    peace for to the one who follow te right way.
Svar på tråden Svårt att dejta, allt verkar gå ut på sex!?