• Catmom

    Missfall, kanske gravid igen..

    Hej allihopa! Jag blev i september gravid och fick tyvärr missfall i slutet av oktober/början av november. Nu har jag liknande symptom som sist och tror att jag kan vara gravid. Ska ta ett gravtest om en vecka.

    Men om jag är gravid igen, huuur oroar man inte ihjäl sig för att samma sak ska hända igen? Har bara vågat försöka en gång efter missfallet pga jag har varit så rädd att samma sak skulle hända igen, och händer det igen vet jag inte om jag överlever det. Det var nog det jobbigaste jag varit med om.

  • Svar på tråden Missfall, kanske gravid igen..
  • Anonym (Anonym)

    Grattis om det är så att du är gravid igen :) Sånt som brukar lugna mig är fakta, du skulle t ex kunna googla på hur stor sannolikheten är att man får mf en andra gång, men tyvärr är det nog svårt att förutsäga helt. Istället för att tänka "jag ska inte oroa mig" borde du fokusera på glädjen och lättnaden att isf ha blivit gravid igen, att det faktiskt kan gå bra den här gången och andra positiva tankar. Det förebygger inte ett nytt missfall men du slipper må skit under tiden iaf, särskilt bortkastat blir det ju om det faktiskt går bra, och så har du inte kunnat njuta av graviditeten!

  • Ebo88

    Grattis ifall du är gravid.

    Beklagar ditt missfall.

    Tyvärr är rädslan något man måste lära sig leva med dessvärre.

    Jag och min sambo drabbades av sjuk otur innan vi fick vår lilla Stella i december.

    Hon har en änglastorebror som föddes extrem prematur och somnade in efter 11 dagar.

    Hon har en änglastorasyster som somnade in i min mage i v.25.

    Innan jag blev gravid med Stella så fick jag ett ma i v.9.

    Man får försöka tänka att det går bra i de flesta fall.

    Annars kan jag rekommendera samtalsstöd. Prata med din bm, man kan få hjälp via dom.

    All lycka till dig!

  • Anonym (Ida89)

    Är i samma sits som du. Men hade ett uteblivet missfall, där det tog dit för allt att komma ut, så det blev "klart i början på november. Plussade nu i veckan igen och ibland är jag överlycklig och ibland världens oroligaste. Det kommer nog vara så skulle jag tro, men man får försöka tänka på att om det skulle bli missfall igen så är det inte så mycket man kan göra tyvärr. Hoppas det går vägen den här gången ????

Svar på tråden Missfall, kanske gravid igen..