• Carrowest88

    Missfall eller ?

    Fattar ingenting och nu är jag orolig! Här är min historia; den 15 december plussade jag på stickan.. och har barnmorskan räknat rätt så är jag i vecka 9 nu... sent i vecka 8 börja jag blöda en dag ...sen nu i vecka 9 blöder jag konstant med geleaktiga blodklumpar stora som en tampong...(har ej ont) va till gyn och gjorde ett ul i för ett tag sedan...då säger dom att jag är i vecka 5 och kan se att det finns ett embryo men kan ej se ett hjärta slå pga att det va för tidigt, ( riktigt chockad jag blev att det fanns något där inne när jag trodde att det va ett missfall ) ska tillbaka om 10 dar igen och kolla...blöder hela tiden och när klumparna kommer blöder jag igenom både bindor och byxor ... dom såg även på ul:et att jag hade blödning men visste inget vad det berodde på ... många frågor snurrar nu. Har jag haft ett missfall med en tvilling ? Hur länge blöder man så stora klumpar efter ett missfall? Kan det vara så att graviditeten stannat vid vecka 5 och inte velat komma ut förens nu ? Någon mera som varit eller är med om samma sak ?

  • Svar på tråden Missfall eller ?
  • Vevoz

    Otroligt svårt att veta, håller tummarna för dig!

    Kan vara helt okej, vissa blödningar under graviditet kan ske. Kan vara missfall eller MA, bara vården kan avgöra. Förstår att väntan känns evighets lång.

    Försök tänka positivt, du kan inte påverka vad som skett eller kommer ske.

    När ska du tillbaka?

  • Carrowest88

    Ser nu att jag använde emojis som bara bli frågetecken haha men på torsdag ska jag tillbaka nu, så ska försöka tänka positivt...är ju inte så långt bort men känns som en evighet

  • Fialotta75

    Blöder du så mkt att det ofta går igenom binda och byxor så ska du inte vänta på din planerade tid på torsdag utan då behöver du söka gynakuten tidigare. Den kraftiga blödningen vid ett missfall ska ju vara över på ngr timmar och därefter sparsammare blödning under ngn/ngr veckor. I mitt landsting är riktmärket att om du blöder igenom en två bindor/timme i mer än tre timmar ska du söka akutvård. Kraftig blödning under många timmar (eller återkommande kraftiga blödningar) är inte normalt. Då ska du söka hjälp tidigare. Ibland blir en blödning så kraftig att kvinnan måste ha urakut hjälp (men det brukar vara uppenbart när så är fallet....).

  • Sofieelises

    Låter tyvärr som ett missfall, om du plussade 15 december skulle de ha sett mer på ultraljudet nu (hjärtslag).

    Håll koll på blödningarna och åk in akut om det inte avtar! Blöder du igenom mer än en binda på en timma bör du kolla upp det eller ringa 1177.

  • Elle N

    Hej!

    Det låter väldigt konstigt att du skulle vara i vecka 5 eller vecka 9... Glöm inte att du räknar från sista mensens första dag, och att veckan du är i är ex "vecka 5" om du är 4+2 sedan förra mens började.

    Jag plussade 16 december (BIM+4) och är i vecka 11+4 nu, du borde minst vara i vecka 11 (10+något) om du plussade 15 dec. Jag vet inte hur länge sen "ett tag sen" är, men var det i januari borde du ha varit i minst vecka 7.

    Det låter tyvärr som att något gått fel.

    Lycka till!

Svar på tråden Missfall eller ?