• TinaK081

    Clearly of Sweden - Varning för lurendrejeri!

    Då min sambo börjat plugga kemi började vi prata om kemikalier i vardagen och i vattnet.

    Kom över av en slump hemsidan www.clearlyofsweden.se. Dom säljer tydligen vattenfilter som ska rena vårt kranvatten från allt det onda (inklusive mikroplaster) för 1295 kr. Reservfilter koststar hela 995 kr: www.clearlyofsweden.se/vattenrenare-kok/vattenrenare-krantopp/krantoppfilter-5-stegs-micro-multi-filter/

    Duktig som man är började jag researcha produkterna då hemsidan ser lite överdriven ut med "bäst i test" överallt. Vilka test? Finns inga offentliga test vad jag kan se.

    Här börjar det roliga däremot:

    Deras "Krantoppfilter" är billigt skit från kina: m.globalsources.com/gsol/I/Water-filter/p/sm/1156812846.htm

    Hittade indentiskt filter här också via Amazon för den som vill köpa styckvis: www.amazon.com/Kabter-Faucet-Filter-Filtration-Purifier/dp/B07GRMGBYN

    Deras priser är ett skämt ju! Får företag ens ljuga om att dom är "Bäst i test" så här?! Blir förbannad när dom påstår att allt annat är skit för att sedan själva sälja exakt samma! Läste i en recension som togs bort att dom är portade från Facebook då dom ljög om att svenskt vatten är hälsofarligt utan deras "unika" och "bästa" filter.

    Ringde deras kundtjänst och pratade med en äldre man som blev sjukt otrevlig när jag frågade om dessa andra filter. Han sa att dom alla är kopior och att deras är "orginalet". Idioten började svära, skrika och hota mig. Däremot är det så klart inte dom som tillverkar dom utan köper in dom "från ett ställe". Deras filter har exakt samma mått och filter som dessa billiga jag länkade till. Så alla kan förstå vart han köper från.

    Läste denna recension med:

    "Lurendrejare, finns med på svarta listan, köp inte!*

    Jag köpte deras Vattenrenare kranfilter 7 steg för 5000kr. Efter att jag använt den en kort tid tid la jag märke till att vattnet smakade äckligt och det blev avlagringar på glas som jag använt med det filtrerade vattnet. Jag jämförde med vanligt ofiltrerat vatten och det visade sig att Clearlys renare FÖRSÄMRADE vattnet, helt galet. 

    Jag sände tillbaka med foto-bevis på att den ger avlagringar men de skickade tillbaka utan att testa den. Jag reklamerade till allmänna reklamationsnämnden och "vann", ARN rekommenderade Clearly att ta tillbaka vattenrenaren, men de vägrade. De är med på svarta listan för ARN beslut, dvs att de inte följer dessa."

    Fler än jag har alltså råkat ut för detta. Så se upp, dessa dyra grejor de säljer är högst tveksamma, cleary ger sämre vatten och väldigt dåligt bemötande av kundtjänsten där. Ska kontakta Plus och se om de vill göra ett reportage om detta hyckleri."

    Vi vill testa renat vatten men tänker inte betala detta skojjarföretag ett grovt överpris. Vad tror ni?


    Clearly of Sweden - Varning för lurendrejeri!
  • Svar på tråden Clearly of Sweden - Varning för lurendrejeri!
  • ÅsaBird
    Som kund, kan alltid ångra ett köp, det är allbekant att en del företagare har bristande kunskaper om sin bransch, ofta anställer man folk med relevant kunnighet. Skulle tycka detta generellt  inget hinder, därmed är helt obegripligt
    då dessa förföljer och utpressar olika personer/kunder. 
    Ibland går man så långt att man spårar en med hjälp av mobilen, har du bytt nummer då kan det dröja max två dagar, tills allt börjar på nytt, ofta utan uppringnings möjliget. Det kan pågå i flera år,  efter varit oense eller fått nobben, i hämnd använder företagare ditt nummer som eget, eller helt enkelt anlitar nån
    med tel/försäljning. Gör man sökning på angivet nummer, så är det alltid flera 
    som blev arga, vilket betyder att de ?jobbar? i större utsträckning med flera på uppdrag. 
    Flesta tror att det bara oviktiga samtal från nån försäljare och anar inte
    vem ligger bakom, fy, vilka grisar?
     
  • ÅsaBird
    Som kund, kan alltid ångra ditt köp, det är allbekant att en del företagare har bristande kunskaper om sin bransch, ofta anställer man folk med relevant kunnighet. Skulle tycka detta generellt  inget hinder, därmed är helt obegripligt
    då dessa förföljer och utpressar olika personer/kunder. 
    Ibland går man så långt att man spårar en med hjälp av mobilen, har du bytt nummer då kan det dröja max två dagar, tills allt börjar på nytt, ofta utan uppringnings möjliget.
    Det kan pågå i flera år, i hämnd efter varit oense eller fått nobben använder företagare ditt nummer som eget, eller helt enkelt anlitar nån med tel/försäljning. Gör man sökning på angivet nummer, så är det alltid flera 
    som blev arga, vilket betyder att de ?jobbar? i större utsträckning med
    flera på uppdrag. 
    Flesta tror att det bara oviktiga samtal från nån försäljare  utan att ana vem
    ligger bakom fy, vilka grisar?
     
Svar på tråden Clearly of Sweden - Varning för lurendrejeri!