• katarinaholk77

    Namn ideer till tvillingar

    Jag har stopp i hjärnan på alla namn ideer. Jag är i 8onde och väntar tvillingar i mars, mina andra barn har namn efter grekiska gudar bland annat Athena, Hera, Ares, Afrodite och Demeter. Jag har letat efter andra namn men hittar inte något med samma kling som de andra

  • Svar på tråden Namn ideer till tvillingar
  • trollhona
    katarinaholk77 skrev 2020-02-03 11:07:05 följande:

    Jag har stopp i hjärnan på alla namn ideer. Jag är i 8onde och väntar tvillingar i mars, mina andra barn har namn efter grekiska gudar bland annat Athena, Hera, Ares, Afrodite och Demeter. Jag har letat efter andra namn men hittar inte något med samma kling som de andra


    Tänker instinktivt Nike - Niko

    Vet du vad det är för kön ännu?
    Tänker namn som Artemis, Hestia och Iris kan fungera fint med de andra namnen. Sedan har du ju mindre kända gudar, Maia, Gaia, Eros, Nyx, Nesoi eller Aion.

    Några titaner med fina namn var Pallas, Selene, Leto, Dione, Theia, Ocianus, Atlas, Rhea, Perses och Asteria.
    Även grekiska namn som Homeros eller Homer kanske kan vara ett urval då de diktade om gudarna.

    Superfina namn du har till de andra barnen.


  • fluu

    Gaia och Rhea - coolaste namnen! Annars kanske:

    Atlas,Orion, Pontus, Hector, Anax, Mimas.

    Daphne, Artemis, Ariadne, Cassandra, Iris, Selene, Dione, Penelope.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • katarinaholk77

    Tack så mycket för förslagen! Ultraljudet visar en tjej och en kille, det blir nog Iris och Eros som ni gav som tips. Tack igen, det var till stor hjälp! /Kattis

  • trollhona
    katarinaholk77 skrev 2020-02-04 09:59:04 följande:

    Tack så mycket för förslagen! Ultraljudet visar en tjej och en kille, det blir nog Iris och Eros som ni gav som tips. Tack igen, det var till stor hjälp! /Kattis


    Iris och Eros låter jättefint ihop.Solig
    Hoppas nu att du får en bra graviditet och enkel förlossning.
Svar på tråden Namn ideer till tvillingar