• Elvan

Amning gråter

Jag har en 3 v bäbis som inte har kunnat ammat ordentligt .. så vi har vart tvungen att gå henne ersättning i 2 v .. försökt att amma henne men hon blir tokig . Nu kommer de knappt nånting. Jag blir hysteriskt ledsen när jag lär ge henne ersättning . Jag ville ju amma henne ???? går det att få igång amningen igen .. eller är de helt kört .. ?

• Svar på tråden Amning gråter
  • Frankie Bean

Jag kan tyvärr inte ge dig något svar, men undrar försiktigt vad det är som gör att du känner dig så fruktansvärt ledsen? Kan förstå så klart att man kanske föreställt sig ett visst scenario och att man blir besviken när detta inte sker. Det är inget ifrågasättande och du har full rätt till dina känslor.

Men vill bara försöka peppa genom att påminna om att ersättning är likvärdigt bröstmjölk, och att du och ditt barn kommer knyta an fint när ni har gosiga matstunder tillsammans (där förhoppningsvis ingen av er gråter!), oavsett hur maten kommer till munnen.

Om ni inte redan gjort det så kontakta en amningsmottagning så kanske de kan hjälpa er. Lycka till, jag är ledsen att jag inte kunde vara mer behjälplig.

• Akira Öken

Det går absolut att få igång amningen igen om du vill amma! Om bebisen inte tar bröstet just nu behöver du pumpa ofta för att hålla igång och öka mjölkproduktionen.

Mitt bästa tips är att gå med i "Amningshjälpens slutna grupp" på Facebook. Där kan du läsa det mesta om amning och få råd och stöd.

Var inte ledsen, det kommer att lösa sig. De allra flesta kan amma. Glöm inte bort dig själv bara, bebisen behöver mat och du matar den, oavsett om maten kommer från bröst eller flaska.

• Jul2016

Ja det går. Pumpa pumpa pumpa för att hålla igång produktionen. Kanske får du använda ett tillmatningsset vid övergången. Spana in Amningshjälpens slutna grupp på Facebook. Extremt kunniga och hjälpsamma. Kan bli lite kämpigt I början men kommer vara värt det i slutänden. Lycka till :)

• Jul2016

Ja det går. Pumpa pumpa pumpa för att hålla igång produktionen. Kanske får du använda ett tillmatningsset vid övergången. Spana in Amningshjälpens slutna grupp på Facebook. Extremt kunniga och hjälpsamma. Kan bli lite kämpigt I början men kommer vara värt det i slutänden. Lycka till :)

• Jul2016

• Jul2016

• Jul2016

Svar på tråden Amning gråter