Varför klickar man inte med vissa?
Har själv mestadels varit extrovert under livet men upptäckt jag faktiskt kan vara blyg i nya situationer med en del människor.
Tex på nya jobbet, jobbar med en extrovert rolig person men känner ingen connection alls fast jag själv är social och skämtsam. Tror jag blivit lite lugnare genom åren och kanske tycker detta extroverta är lite mycket möjligtvis. Alltså hos kollegan då tex. Även med andra har jag upplevt att det är som att vi energiskt pratar ett helt annat språk. De säger något de tycker är skitkul, folk skrattar men jag tycker inte alls det är roligt och de uppfattar(eller uppskattar) inte min sarkastiska humor. Tycker det är sällan man verkligen klickar med folk(men inte jätteovanligt), senast på jobb för ett tag sen och det är en så skön känsla när man gör det. När någon verkligen ser en och uppskattar ens person.
Jag får för mig jag får svårt för människor när det känns som det ligger annat bakom. Tex min kollega i detta fallet, jätte trevlig och rolig men känns som hon behöver extremt mycket uppmärksamhet och kanske har svårt att dela med sig av den?
Vad tror ni det beror på egentligen, huruvida man klickar eller inte?