• Mon 3 Feb 2020 18:37
    1249 visningar
    3 svar
    3
    1249

    Hjälp!

    Hej, jag skulle behöva lite råd och stöd i detta. Jag är gravid enligt mina graviditetstest och borde vara i vecka 8 nu. I onsdags så åkte jag in till akuten för att jag hade lite blod på pappret vid toabesök. De gjorde vul men inte så mycket mer och hon som gjorde ultraljudet kunde inte se något i min livmoder. Alltså ingen hinnsäck eller något annat och har skrivit så här i min journal

    Vaginal ultraljudsundersökning:

    Visar en upprättstående livmoder med blandekogent innehåll i fundus som mäter sammanlagt 14 mm, ingen tydlig hinnsäck. Äggstockarna ses bilateralt tydligt både höger och vänster sida och inget avvikande intill dessa eller på platsen för äggledarna. Ingen vätska i buken.

    Bedömning

    Bedömt hälsotillstånd:

    Blödning i tidig graviditet, mest troligen ett tidigt missfall. Har en tid för ultraljud om en vecka och får ha kvar den och man får utvärdera då. Informerar henne om att hon kan få en rikligare blödning innan dess. Svagt positivt gravtest idag.?

    Efter detta så har jag haft små blödningar och lite ont i magen men inga klumpar och verkligen inte mycket blod. Läkaren trodde att jag fått missfall men kunde inte säga det säkert och jag har fortfarande massa symtom och en väldigt skum känsla i kroppen samt att det hugger till lite då och då i magen. Jag vet varken ut eller in om vad jag ska tycka eller tänka och funderar på hur jag ska tolka detta..

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 3 Feb 2020 18:42
    #1

    Låter tyvärr som ett missfall...

  • Anonym (53)
    Mon 3 Feb 2020 22:28
    #2

    Skulle gissa på missfall

  • Anonym (#)
    Mon 3 Feb 2020 22:44
    #3

    Jag blödde ofta i min sista graviditet.

    Kolla nytt gravtesst och se om de är svagare eller starkare

Svar på tråden Hjälp!