• Anonyymisen11

    HOPPA AV UTBILDNING?

    Hej! Jag tog studenten 2019 och bestämde mig för att börja läsa vidare direkt. Jag bor i en mindre ort och valde av bekvämlighet att plugga på distans, apotekarprogrammet. Jag valde det då jag tycker det lät intressant, nu en termin senare tycker jag att det jag läser om fortfarande är intressant men jag börjar tveka på yrket och själva ?distans? delen i utbildningen.

    Fler och fler av mina vänner börjar flytta och jag känner att jag också vill komma härifrån och få nya vänskapskretsar. Men problemet är då min distansutbildning då nästan ingen från min klass bor i staden jag pluggar via. Jag velar mellan att hoppa av och söka något annat med samma inriktning (kroppen) som jag faktiskt tycker är intressant men då istället ha en klass och få en chans att skaffa fler vänner eller att fortsätta min utbildning och flytta ändå. Problemet blir då hur man skaffar vänner när man läser på distans då skolan är ett enkelt sätt att knyta nya kontakter, speciellt i en studentstad. Det är inte bara distansutbildningen som känns dålig, det är även yrket (man kan självklart göra olika saker ex. Läkemedelsföretag osv) men jag ser mig på apotek vilket inte känns så stimulerande av någon anledning, kan självklart ha fel det är svårt att veta innan man testat. Ska sommarjobba i sommar på apotek och där får jag känna på hur det känns (fast kommer vara outbildad).

    Vad har ni för synpunkter på vad jag bör göra?

Svar på tråden HOPPA AV UTBILDNING?