• Mon 3 Feb 2020 23:19
    191 visningar
    0 svar
    0
    191

    (HJÄLP!) Mina katter vägrar låta mig sova när min flickvän stannar över

    Hej! Jag har två katter som är lite mer än ett år (syskon, en hona och en hane).

    De har ända sedan de varit väldigt små alltid försökt väcka en om man stänger dörren eller sover mer än en person (två st). Är samma med både mig och min flickvän och när min bror och hans tjej har sovit över och passat min lägenhet.

    Stänger man dörren så hoppar de och drar i dörrhandtaget i flera timmar (ingen överdrift, de kan öppna dörrar själv). De blir helt maniska när dörren är stängd, det är det bästa sättet jag kan beskriva det på.

    Sover jag ensam med dörren öppen är allt helt lugnt och de väcker inte en. Även om min bror sover över själv när han passar min lägenhet.

    Sover man dock två personer så håller de på och jävlas hela natten lång.
    Min flickvän vägrar sova över och har sovit max 2 timmar när hon sovit över här och har fått sjuka sig från jobb dagen efter. Och detta resulterar att vi alltid måste vara hos henne som skapa obalans och problem i förhållandet.

    Vad kan det vara som gör att de fullständigt ballar ur om man sover två stycken?
    De blir som sagt maniska och är uppe och nosar i ansiktet och går på en konstant, under alla 8 timmarna som man ligger i sängen?

    -------------------------------------------------------------

    Kort version nedan:

    Väcker en när:
    - Man sover 2 personer
    - Dörren är stängd (oavsett hur många personer som sover)

    Väcker inte en när:
    - Man sover ensam med dörren öppen

    Störande beteende:
    - Välter ner saker
    - Går på en
    - Drar i handtaget på dörren (hänger sig och släpper så det smäller till skithögt) 
    -- De öppnar dörren om jag inte låser
    - Hoppar 
    - Tar tassen sakta på ansiktet och sen fäller ut klorna
    - Gör ljud nära en

    Allmänt störiga och det är definitivt medvetet kan jag säga i och med att jag sett det under en längre tid och de har många olika knep.

    -------------------------------------------------------------

    Snälla hjälp mig, detta skapar stora problem och är extremt ohållbart.
    Tack för att du tar tiden att svara, all input uppskattas

Svar på tråden (HJÄLP!) Mina katter vägrar låta mig sova när min flickvän stannar över