• Anonym (Sa)

Ny kärlek

Hej

Jag har en 11 åriga dotter som bor hos mig och träffar sin pappa varanan helge. Hennes pappa bor 70 km utanför av vår stad och vi skjlde oss om ett år och halv sen. Jag har en pojkvän som han bor 160 km av mig och vi tänker flytta ihop under sommar. Jag ska flytta hit för att han har tre barn där och jobb och hela familje. Jag har inget I den här staden. Alla min familjen bor i utomlands. Han ska bli hela min familj. Min dotter är jätte ledsen för att vi ska flytta till min pojkvän och ibland hotar mig att hon vill bo med sin pappa. Han har ingen bra boende att ta hand om henne där och bor i små by. Vad ska jag göra med min dotter?

Jag förstår henne och vill inte vara dum mamma. Jag behöver verkligen hjälp

• Svar på tråden Ny kärlek
  • Anonym (Anonym)

Är inte insatt i detta, men har inte familjerätten något att säga till om i detta fallet.
    Får man flytta hur som helst då man därigenom begränsar den ene förälderns möjlighet att träffa barnet?

• Anonym (Sa)
    Kramklubba skrev 2020-02-04 15:52:38 följande:

Om pappa vill ha henne så ska hon självfallet vara där.

Jag vill inte hon bor med sin pappa. Pappan är nog aggressiva och vi skilde oss på grund av den
  • Anonym (Sa)
    Anonym (Sa) skrev 2020-02-04 15:58:46 följande:

Jag vill inte hon bor med sin pappa. Pappan är nog aggressiva och vi skilde oss på grund av den

Hur menar du? Hennes pappa kommer träffa henne som vanligt varanan Helge
  • Anonym (Sa)
    Långbenopluto skrev 2020-02-04 15:59:39 följande:

Låt henne bo hos pappa såklart.

Jag vill inte hon blir som pappa. Hon behöver mamma såklart.
  • Långbenopluto
    Anonym (Sa) skrev 2020-02-04 16:02:37 följande:
    Jag vill inte hon blir som pappa. Hon behöver mamma såklart.
    Hon behöver pappa lika mycket.
  • Anonym (Sa)
    Långbenopluto skrev 2020-02-04 16:12:32 följande:

Hon behöver pappa lika mycket.

Om pappa ville att vara med henne borde bo med oss och svek inte till vårt liv och välja en annan tjej
  • Anonym (??)

Hur ska hon hinna/orka åka och träffa sin pappa om det är 160 km emellan? Det är tufft nog för vuxna att åka så långt varannan helg. 

Om ni har gemensam vårdnad och pappan/dottern inte tycker det här blir en bra lösning för dottern så nej, då kan du inte bara flytta så där. 

Du skriver att nya pojkvännen + familj ska bli hela din familj - din dotter då???? Du prioriterar inte alls din dotter här - du ser bara att du är kär och vill bo med din kille. Du MÅSTE tänka mer utifrån din dotter perspektiv som måste byta skola och rivas upp från vänner osv. 

Om du anser att pappan är våldsam och att dottern inte bör bo hos honom så måste du lösa saker så att dottern är ok med en så stor flytt. Just nu uttrycker ju att hon inte gillar det här. Du kan inte bara tvinga henne att flytta då. 

Man kan också se det som att pappan svek för en ny tjej och att du nu gör samma sak? 

• Anonym (Sa)
    Anonym (??) skrev 2020-02-04 16:28:41 följande:

Hur ska hon hinna/orka åka och träffa sin pappa om det är 160 km emellan? Det är tufft nog för vuxna att åka så långt varannan helg. 

Om ni har gemensam vårdnad och pappan/dottern inte tycker det här blir en bra lösning för dottern så nej, då kan du inte bara flytta så där. 

Du skriver att nya pojkvännen + familj ska bli hela din familj - din dotter då???? Du prioriterar inte alls din dotter här - du ser bara att du är kär och vill bo med din kille. Du MÅSTE tänka mer utifrån din dotter perspektiv som måste byta skola och rivas upp från vänner osv. 

Om du anser att pappan är våldsam och att dottern inte bör bo hos honom så måste du lösa saker så att dottern är ok med en så stor flytt. Just nu uttrycker ju att hon inte gillar det här. Du kan inte bara tvinga henne att flytta då. 

Man kan också se det som att pappan svek för en ny tjej och att du nu gör samma sak? 

Vad har hänt med mig då har flyttat på grund av henne 6000km av mitt land för hennes framtid då?
    Anonym (??) skrev 2020-02-04 16:28:41 följande:

Vad har hänt med mig då när jag har flyttat 6000 km bort av hela min familje och mitt land på grund av min dotters framtid? Hur skulle bli rättvis för mitt liv? Jag är säker ni alla har inte gjort nånting till era barn.
  • Långbenopluto
    Anonym (Sa) skrev 2020-02-04 16:23:45 följande:
    Om pappa ville att vara med henne borde bo med oss och svek inte till vårt liv och välja en annan tjej
    Du kan inte låta din bitterhet och svartsjuka över hans val gå ut över det bästa för din dotter!
  • Anonym (a)
    Anonym (Sa) skrev 2020-02-04 16:36:40 följande:
    Vad har hänt med mig då har flyttat på grund av henne 6000km av mitt land för hennes framtid då?

Vad har hänt med mig då när jag har flyttat 6000 km bort av hela min familje och mitt land på grund av min dotters framtid? Hur skulle bli rättvis för mitt liv? Jag är säker ni alla har inte gjort nånting till era barn.
    Det är inte dottern som valt att du skall offra mycket genom att flytta 6000 km. Det är ditt eget val och du kan inte använda det som utpressning att du nu skall få ta henne från kompisar och pappa genom att flytta ytterligare 160 km.

I den andra tråden du startade så föreslogs det att eftersom dottern skall klara av att upprätthålla en god relation med sin pappa genom att ses på 160 km avstånd varannan helg, så borde du som vuxen klara av att istället ha din egen relation på det viset. Du kan åka till pojkvännen när dottern är hos sin pappa.
Svar på tråden Ny kärlek