Anonym (man) skrev 2020-02-04 16:51:08 följande:
Vissa saker är tabu för de flesta ex barnporr, incest eller liknande. Andra saker är tabu för vissa men inte andra, kanske BDSM, olika fetischer eller så.
Så länge man inte "lever ut" så skulle jag säga att det mesta är "ok". Det är ju inte förbjudet att tänka saker, även om man kan få dåligt samvete eller äcklas av sig själv för att man tänker vissa saker. Att man får dåligt samvete eller äcklas av sig själv är snarast ett tecken på att man är frisk och förhoppningsvis kan hindra sig själv från att leva ut vissa tabun.
Men, om man lever ut det då kan det vara fel anser jag. Att titta på barnporr är fel enligt mig (vidare brottsligt om man laddar ned bilder), likaså incest. Sånt skall man aldrig göra eller befatta sig med.
Lever man ut en BDSM fantasi med någon som är med på det är det inga konstigheter, så länge det håller sig inom lagens råmärken.
personligen är jag en trist person som inte tänder på något tabu-belagt men visst tänker jag också "sjuks" tankar ibland.
Kanske skulle varit lite tydligare så inte folk missförstår mig, får nog lägga till något litet om det i mitt inlägg..
När jag skrev tabu så menar jag inte incest, barnporr och sådana olagliga saker. Utan mer saker som många anser vara tabu, som många inte pratar om.
Jag är helt emot barnporr och incest! Så håller helt med dig där.
Jag kan vid vissa tillfällen tända på tanken av tvång, äldre/ungdom och sådana saker, men tanken på sådant i verkliga livet (om du förstår hur jag menar?) är inte alls tändande för mig... Alltså om jag hör om eller läser om våldtäkter eller äldre män/kvinnor som är med ungdomar så äcklas jag, men när jag läser om det eller ser på erotisk film så kan jag ibland tända på det rätt rejält..
Jag vet inte om det är för att jag är inne i fantasin att det är just en fantasi och inte verklighet och jag vet och har den gränsen som tyvärr inte många har som gör att det snabbt blir avtändande när det gäller verklighet? Jag har ofta tänkt på vad det beror på, men ändå får jag ibland så otroligt dåligt samvete eller känner att något är fel på mig för att jag tänder på sådant i fantasivärlden så att säga..
Jag har tänkt att det är just att det är lite tabu som gör att jag tänder på det... Kanske har jag en släng av tabufetisch.. Finns det ens? Jag vet inte..
Många pratar om hur nedvärderande och äckligt det är med porr och speciellt när det är unga och/eller hårda tag, gangbang eller liknande, och då får jag den där tanken att något är fel på mig som faktiskt tänder på sådant ibland när det "normala" är att tycka illa om det...