• Emmafridavictoria

Hur tidigt kan graviditetstest visa positivt

Behöver er hjälp!

Jag hade min ägglossningsperiod 25,26,27,28 januari! Tog ett ÄL test den 25e och de visade 2 streck men de ena var svagt. Den 29e fick jag molande värk i magen o hade vita flytningar ( exakt som ägglossning ) tog ÄL test då och det var 2 starka streck!!! Så antar att min app inte stämmer... min mens är beräknad till 10onde maj. Alltså om 6 dagar. Tog ett test med testlagrets ? testa tidigt ? test och de visade negativt! Kan jag lita på det 100 procent? Man blir ju sååå besviken !!!

• Svar på tråden Hur tidigt kan graviditetstest visa positivt
  • Bellsss

Jag plussade på äl + 8 och med digitalt på äl+9. Hade ägglossning 25-26/1.

• Daphodil

Fast om du ägglossade tidigast 29 januari är du som mest ÄL+6 idag. Ett negativt test säger därmed ingenting.

• Wifey.

Fortfarande tidigt.

Med min dotter testade jag på äl+8 och det var helt blankt, men plussade senare på äl+11.

Så själv skulle jag väl säga typ äl+11, kanske någon dag tidigare. Men 6 dagar efter är jättetidigt.

• EllaLo

Som ovanstående skriver, det är för tidigt.

Även fast du fick positivt på äl 29 kan det ju vara så att ägget inte släppte just då, man brukar säga att ägget släpper 24-36 timmar efter positivt. Nu vet vi ju inte exakt när du började stegra i förhållande till när du testade men säg att ägget släppte senare än du trott, sedan ska ju spermier hitta dit och det ska fästas.

Jag hade positivt äl måndag den 13, 1 vecka senare hade jag implantationsdipp och testade mig torsdag 23 (10 dagar efter pos äl och 2-3 dagar innan BIM) och det var tok blankt. Jag fick sedan plus 16 dagar efter äl onsdag 29. Så summan av kardemumman vänta ut BIM och spara pengar man vet aldrig hur snabbt eller långsamt för min del processen är där inne :)!

• Planerar2020

ÄL+8 är tidigaste jag hört folk plussa. Själv har jag plussat på ÄL+9 två gånger. Men det där beror ju också på vilken dag ägget fäster, fäster det tidigt så är chansen till positivt gravtest tidigt större, medan om ägget fäster först på Äl+10 så är det omöjligt att få positivt så tidigt.

Svar på tråden Hur tidigt kan graviditetstest visa positivt