• kattmorsan

    Gravid eller inte???

    Hej! Jag och sambon är som stora frågetecken och behöver lite hjälp. Jag tog ut min sprial i september och mensen var väldigt oberäknelig. Alltså jag kunde ha mens 14:e september sen fick jag mens 25:e oktober och sedan sista november. I december fick jag mens den 7. Efter den mensen blev jag en aning konstig. Mådde illa fram och tillbaka. jätte lätt för att bli arg.. i januari blev de värre. Började få ont i ryggen, sämre hy, molnande mensvärk fram och tillbaka, illamående osv. Sen fick jag mens 8:e januari. Men endast 2 dagar, har ALLTID haft veckan ut. Inte så riklig mens heller. Samt ingen dirket mensvärk. Vi testade ett gravtest 1 vecka efter mensen då gravidsymotomerna fortsatte. Blev svagt plus. Vi testade ett nytt några dagar efter, fortfarande svagt. Illamåendet blev värre, mat som inte smakade som vanligt, JÄTTE beroende av popcorn och gurka, fortsatt dålig hy, helt plötsligt munsår, värk i jumskarna, stickningar vid sidan av magen (främst höger) osv.

    Nu 2:a februari fick jag mens igen. 2 dagar?

    Nu till frågan:

    Har jag någonsin varit gravid? Är jag fortfarande gravid? Vill tillägga att även denna mensen inte gav nån direkt mensvärk som jag alltid haft. Vill inte hoppas på för mycke. Men aldrig haft så konstig mens. Inte ens när jag tog ut spiralen. Hade lixom 1 vecka som vanligt förutom i januari och nu i februari.

    Bilder på två olika tester som testades olika dagar

  • Svar på tråden Gravid eller inte???
  • kattmorsan

    Oj, blev visst samma bilder 2 gånger haha.. Deär alltså inte 4 olika tester. Endast 2. Clearblue och apotekets egna

  • Anonym (boob)

    Nej md största sannolikhet är du inte gravid. 
    Men om jag var du skulle jag köpa ett digitalt graviditetstest istället för att försöka tolka dessa hela tiden.

  • kattmorsan
    Anonym (boob) skrev 2020-02-05 17:49:40 följande:

    Nej md största sannolikhet är du inte gravid. 

    Men om jag var du skulle jag köpa ett digitalt graviditetstest istället för att försöka tolka dessa hela tiden.


    Ja vi försöker ju att inte övertolka dessa test och vi ska definitivt testa med ett digitalt bara för att vara 100% säker
Svar på tråden Gravid eller inte???