• Anonym (Ruttur)

Han tycker att folk bör sluta skaffa barn för klimatets skull - vad tycker du om det som sägs i videon? Hade du kunnat tänka dig leva som han vill att folk ska?

Vad tycker ni om detta? Skulle ni kunna tänka er att leva som den här mannen vill att folk ska leva? (En video på ca 5 minuter från Efter fem med en man som avstår barn för ?miljöns skull? och inte tycker någon bör skaffa barn och att mänskligheten lika väl kan dö ut. Kärnfamiljen bör omdefinieras till något annat och vill man ändå bestämt ha barn borde adoption vara ett mer naturligt alternativ än att skaffa biologiska barn).

• Svar på tråden Han tycker att folk bör sluta skaffa barn för klimatets skull - vad tycker du om det som sägs i videon? Hade du kunnat tänka dig leva som han vill att folk ska?
  • Anonym (S)

Vad jag tycker? Att det är hans åsikt. Jag håller inte med.

• Anonym (Whoop)

Tycker det är konstigt sätt att tänka. Det finns andra sätt att kämpa för miljön än att utrota en art.

• Anonym (B)

Jag tycker det är sinnessjukt och nej, jag hade inte kunnat tänka mig att leva så. Dock tycker jag att det är väldigt bra att han och andra som han gör det. Då blir det färre och färre av den typen i framtiden. De rensar självmant bort sig själva och sina gener från världen och genpoolen.

• Anonym (mmm)

Man får skaffa barn om man vill och man behöver inte om man inte vill. Det är inte svårare än så. 

• Anonym (nope)

Att förespråka en utrotning av människan är meningslöst för man kommer aldrig att få tillräckligt många att gå med på det ändå. Vi behöver realistiska lösningar eftersom problemet som ska lösas är på riktigt och inget låtsasproblem.

Jag tycker att människor som bryr sig om klimatet ska skaffa barn och lära barnen att leva hållbart. Det låter inte som en bra sak om bara folk som skiter i klimatfrågan skaffar barn. 

• Richard1986
    Anonym (Ruttur) skrev 2020-02-05 17:35:35 följande:

Vad tycker ni om detta? Skulle ni kunna tänka er att leva som den här mannen vill att folk ska leva? (En video på ca 5 minuter från Efter fem med en man som avstår barn för ?miljöns skull? och inte tycker någon bör skaffa barn och att mänskligheten lika väl kan dö ut. Kärnfamiljen bör omdefinieras till något annat och vill man ändå bestämt ha barn borde adoption vara ett mer naturligt alternativ än att skaffa biologiska barn).

Det är hans åsikt och det får stå för honom. Om han inte vill ha barn men har en sexpartner/flickvän/sambo/fru som vill så blir det svårt. Då hoppas jag den kvinnan lämnar honom isåfall och att han hittar någon som delar hans åsikt
  • KlantSmurfen

Det är ju lätt för en hippie som bor i husbil och som inte vill ha barn att säga skaffa inte barn för miljöns skull. Det är också lätt för den som bor i husbil att vara duktig minimalist, han har ju inte plats för några prylar.

Svar på tråden Han tycker att folk bör sluta skaffa barn för klimatets skull - vad tycker du om det som sägs i videon? Hade du kunnat tänka dig leva som han vill att folk ska?