• Ljbs

    Förlorat kvitto , gäller utdrag från bank?

    Handlade för en gångskull något till mig själv. Två plagg där lappar o allt är kvar. Detta var i fredags .

    Kom hem provade, tvärfel:( hade handlar i samma kedja på annat håll samma dag och packade ner fel kvitto i påsen som jag skulle returnera.

    Min man råkade slänga kvittot som skulle gå för retur:(

    Vet att det är upp till var butik att bestämma hur dom vill göra men hur vanligt är dom att som accepterar ett bankutdrag på transaktionen??

    Det handlar om 500kr o plagg som jag inte kommer kunna göra mig av med på annat vis:(

    Så ledsen då jag sällan spenderar pengar på mig själv så besvikelsen blev dubbel eftersom plaggen inte passade o budgeten för mig själv är stram:(

  • Svar på tråden Förlorat kvitto , gäller utdrag från bank?
  • Griseknoen35

    Skulle tippa på att du får ett tillgodokvitto. Så gjorde vi i butiken jag arbetade i när folk inte hade kvar kvittot. Tillgodokvittot gick enbart att köpa något nytt för och inte få kontanter. 

  • Mint

    Har kunnat byta med kontoutdrag i någon butik men annars (t ex H&M) har jag fått tillgodokvitto. Tänk på att butikerna inte är skyldiga att erbjuda byte eller öppet köp, om det inte är fel på varan.

  • Duckan
    Inte heller fått annat än tillgodokvitto vid retur utan kvitto. På ett kontoutdrag är det inte specificerat vad du köpt och därav ej giltigt.
Svar på tråden Förlorat kvitto , gäller utdrag från bank?